تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۲۱۱۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پهنه‌های معدنی تحول بزرگی در رونق اقتصادی زنجان ایجاد خواهد نمود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با پایان مطالعات سه محدوده پهنه معدنی استان اردبیل حول بزرگی در توسعه و رونق اقتصادی استان ایجاد خواهد نمود.
پهنه‌های معدنی تحول بزرگی در رونق اقتصادی زنجان ایجاد خواهد نمود

به گزارش می متالز، رامین صادقی ظهر امروز در نشست با اعضای شرکت ایمیدرو و مجری طرح مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال اظهار کرد: با پایان مطالعات سه محدوده پهنه معدنی این استان در مناطق گردنه صلوات، قوتورسویی و ناتور تحول بزرگی در توسعه رونق اقتصادی منطقه در بحث معادن ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال زمینه توسعه اقتصادی و حل مشکل بخشی از بیکاری مردم این شهرستان را میسر خواهد نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: مطالعات و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال از ۲ سال پیش توسط این شرکت در پنج محدوده از جمله روستاهای کمر، مندجین، نمهیل، شمس‌آباد و کزج در حاشیه این رودخانه آغاز شده و موفقیت‌هایی در دستیابی به رگه‌های پلی‌متال و طلا در گمانه‌زنی‌ها و حفاری‌های این پهنه بدست آمده است.

صادقی گفت: مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، همجواری با استان آذربایجان‌شرقی و برخی موانع ایجاد شده از طریق محیط زیست، منابع طبیعی و معارض شخصی برای شرکت ایمیدرو و مجری طرح مطالعه و اکتشاف معادن موجود در محدوده قزل اوزن خلخال سخت شده است.

عناوین برگزیده