تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۲۱۲۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

جزئیاتی جدید دریافت مالیات از مشاغل خرد و خریداران سکه + درصد افزایش

می متالز - معاون سازمان امور مالیاتی، جزئیاتی جدید از دریافت مالیات سال گذشته مشاغل خرد و خریداران سکه و درصد افزایش پلکانی را اعلام کرد.
جزئیاتی جدید دریافت مالیات از مشاغل خرد و خریداران سکه + درصد افزایش

به گزارش می متالز، محمد مسیح درباره جزئیات جدید اخذ مالیات از مشاغل خرد گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونا و با هدف حمایت از مشاغل خرد، مشاغلی که دارای مالیات عملکرد تا 2.5 میلیون تومانی در سال 97 بوده برای سال 98 بدون افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

وی افزود: برای مشاغل دارای مالیات عملکرد 2.5 تا 5 میلیون تومان، رشد 4 درصدی، بین 5 تا 10 میلیون تومانی 8 درصد و بیشتر از 10 میلیون تومان 12 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: مشاغل داراری فروش  درآمد حداکثر 990 میلیون تومانی در سال 97 و شامل صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم از قبیل سوپرمارکت‌ها، خواربارها، نانوایی‌ها، املاک و... می‌توانند در پنج قسمت مساوی  مالیات را پرداخت کنند.

مسیح درباره مالیات خریداران سکه نیز توضیح داد: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند و دستورالعمل دقیق طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: اطلاعات مربوط به خریداران عمده سکه را در اختیار است و باید حتما نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند. در غیر این صورت مشمول جرایمی می‌شوند که غیرقابل بخشودگی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده