تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۲۱۳۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطع سهمیه و ابطال مجوز در انتظار گران‌فروشان سیمان

می متالز - سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نرخ فروش مصرف‌کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است.
قطع سهمیه و ابطال مجوز در انتظار گران‌فروشان سیمان

به گزارش می متالز، بنا براین فروش بالاتر از نرخ‌های مذکور برای خرده‌فروشی‌ها تخلف محسوب و با متخلفان علاوه بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد می‌شود. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد که تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی منحصرا به عاملان توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد. براساس اعلام تابش، معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، مطابق توافق اعضای جلسه برای تأمین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه‌سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفینامه رسمی هستند.

علاوه بر این انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملان فروش نظارت کند. مطابق اعلام سازمان حمایت، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد. انجمن هم موظف است با هماهنگی تولید‌کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام کند.

عناوین برگزیده