تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۲۱۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی:

تصویب تاسیس بورس املاک، مستغلات و امتیازات را بستری مناسب، شفاف و مطمئن برای مردم جهت سرمایه گذاری خواند

می متالز - اساسا ماهیت و فلسفه تاسیس این بورس، بیشتر در راستای تامین مسکن به عنوان یکی از موضوعات و دغدغه های مهم مردم است. تاسیس این بورس می تواند به تامین مالی، ایجاد امکان توسعه و انبوه سازی مسکن و تقویت سمت عرضه از یک سو و از سوی دیگر فراهم آوردن بستری مناسب، شفاف و مطمئن برای مردم، جهت سرمایه گذاری در این حوزه منجر شود.
تصویب تاسیس بورس املاک، مستغلات و امتیازات را بستری مناسب، شفاف و مطمئن برای مردم جهت سرمایه گذاری خواند

به گزارش می متالز، "حسین سلاح ورزی"، با اشاره به اینکه برای پاسخگویی به متقاضیان، نیاز به تولید سالانه بیش از یک میلیون مسکن جدید در کشور داریم، اظهار داشت: اساسا ماهیت و فلسفه تاسیس این بورس، بیشتر در راستای تامین مسکن به عنوان یکی از موضوعات و دغدغه های مهم مردم است.

وی با بیان اینکه، یکی از عمده ترین موانع پیش روی تولید انبوه مسکن در ایران، یکی تامین مالی و دیگری تامین زمین است، گفت: تاسیس این بورس می تواند به تامین مالی، ایجاد امکان توسعه و انبوه سازی مسکن و تقویت سمت عرضه از یک سو و از سوی دیگر فراهم آوردن بستری مناسب، شفاف و مطمئن برای مردم، جهت سرمایه گذاری در این حوزه منجر شود.

گفتنی است، اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار در یکصد و هشتاد و سومین جلسه خود طی روز جاری، با تاسیس بورس املاک، مستغلات و امتیازات به عنوان پنجمین بورس ایران موافقت کردند.

بر این مبنا مقرر شد، شرکت بورس املاک، با سرمایه پنج هزار میلیارد تومان و ترکیبی از موسسین و سهامداران شامل 35 درصد فعالان حوزه صنعت احداث و ساختمان در بخش خصوصی و تعاونی باشد؛ 35 درصد نهاد های عمومی غیر دولتی و دولتی فعال در این حوزه و 30 درصد هم افراد حقیقی و عامه مردم (در قالب پذیره نویسی) ظرف حداکثر چهار ماه، نسبت به تاسیس این بورس اقدام کند.

عناوین برگزیده