تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۲۱۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چه کسی باید پای دلالان لاستیک را در قزوین قطع کند؟

می متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ کامیون، بار بدون ورود و دخالت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گمرک خارج می‌شوند که دلالان آن را بین خودشان توزیع می‌کنند و نمی‌گذارند در چرخه واقعی حمل و نقل قرار گیرد در صورتی که می‌توان با ساماندهی این موضوع به نفع ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بخش زیادی از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.
چه کسی باید پای دلالان لاستیک را در قزوین قطع کند؟

به گزارش می متالز، جواد حق‌لطفی در نشست شورای حمل و نقل استان که در استانداری قزوین برگزار شد، کمبود لاستیک به ویژه در برخی سایزهای خاص و اختلاف سبد وارده و حواله شده را از مهم ترین مشکلات در توزیع لاستیک استان عنوان و اظهار کرد: با توجه به بررسی انجام شده تعدادی از سایزهای لاستیک به اندازه کافی نیست و این موضوع باعث طولانی شدن صف انتظار برخی از رانندگان در این بخش شده است.

وی با اشاره به شارژ نبودن سبد ویژه لاستیک و عدم تطابق تعداد لاستیک با تعداد ناوگان استان خاطرنشان کرد: قزوین استانی استراتژیک در زمینه حمل و نقل است و عدم همخوانی عرضه و تقاضای لاستیک می‌تواند در بلند مدت به نارضایتی رانندگان منجر شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، حق‌لطفی در همین راستا خواستار مکاتبه و پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه توزیع لاستیک و شارژ سبد لاستیک شد و بیان کرد: همچنین تشکیل تیمی مشترک و بازدیدهای دوره ای سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، استانداری و راهداری و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه لاستیک از دیگر راهکارها برای رفع این عدم همخوانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بخش دیگری از این نشست بر لزوم ساماندهی ناوگان وانت بار استان تأکید کرد و گفت: با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرایند صدور بارنامه برای وانت بارها و حذف واسطه ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌ها، سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی شده و نسبت به اطلاع رسانی، شناسایی و صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام خواهد شد.

حق لطفی یادآور شد: از این پس جهت دریافت سهمیه عملکردی سوخت، ناوگان وانت بار باید نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده، ناوگان و بارنامه جهت حمل محمولات اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی وانت بارها گغت: بر اساس بند پنج مصوبات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای ساماندهی وانت بارها و مدیریت سوخت و پلیس راه نسبت به کنترل اسناد از جمله کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه اقدام کند.

حق لطفی در همین راستا خواستار جلب مشارکت فرمانداری ها و بخشداری ها در اجرای همه جانبه طرح و ارسال بخشنامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت به تمام واحدهای تولیدی جهت حمل بار تحت بارنامه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم جابه‌جایی بار از گمرکات توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مجاز گفت: حوزه حمل و نقل جاده ای با وجود تلاش های وصف ناپذیر فعالان این عرصه به خاطر افزایش سرسام آور قیمت قطعات یدکی دچار ضرر و زیان‌های زیادی شده اند که شاید همکاری گمرک و صنعت، معدن و تجارت در هدایت حمل تمام بار شرکت‌های تولیدی در چرخه واقعی حمل و نقل جاده ای تا حد زیادی این مساله را جبران کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ کامیون، بار بدون ورود و دخالت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گمرک خارج می‌شوند که دلالان آن را بین خودشان توزیع می‌کنند و نمی گذارند در چرخه واقعی حمل و نقل قرار گیرد، در صورتی که می‌توان با ساماندهی این موضوع به نفع ناوگان حمل و نقل جاده ای بخش زیادی از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

حق لطفی اعلام کرد: طی ۲ سال گذشته ۷۷ هزار و ۳۶۴ حلقه لاستیک در استان جذب شده و تعداد لاستیک حواله شده برای ناوگان حمل و نقل جاده ای نیز ۷۴ هزار و ۶۲۸ حلقه بوده است.

عناوین برگزیده