تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۲۲۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیام تبریک رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مناسبت روز خبرنگار

می متالز - دکتر حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پیامی، روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر به ویژه خبرنگاران بازار سرمایه تبریک گفت.
پیام تبریک رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش می متالز، متن پیام به این شرح است:


اقبال عموم مردم به بازار سرمایه و آزادسازی سهام عدالت، دو عنصر کلیدی بود که سال ۱۳۹۹ را به سال ویژه بازار سرمایه تبدیل کرد. افزایش کدهای سهامداری از حدود ۱۱.۵ میلیون به بیش از ۵۰ میلیون کد در سال جاری، نویدبخش هدایت سرمایه‌های خرد به سمت دارایی‌های مولد است. در این میان نقش اصحاب رسانه بیش از پیش فزونی گرفته است. پرسش‌های متعددی در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به نحوه فعالیت در بازار سرمایه وجود دارد و یکی از محوری‌ترین بخش‌ها که می‌تواند به این سؤالات و گاه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها پاسخ دهد، بخش رسانه‌ای است. اطلاعات و اخبار درون‌مایه فعالیت در بازار سرمایه است و این عنصر کلیدی با دستان و هنر توانمند خبرنگاران بازار سرمایه است که جان می‌گیرد.
یکی از مهم‌ترین موضوعات این روزهای بازار سرمایه که مورد توجه مسؤولان و کارشناسان است، مساله ارتقای سواد مالی است. رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند کمک شایان توجهی به جامعه ارائه دهند. توجه‌دادن مردم به فراگیری دانش سرمایه‌گذاری، ارزش ذاتی دارایی‌ها، وضعیت سودآوری شرکت‌ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات رسمی، پرهیز از توجه به شایعات یا رهنمودهایی که توسط منابع غیرمعتبر ارائه می‌شود همگی می‌توانند به این مهم یاری رسانند.
اینجانب روز خبرنگار را که با عید بزرگ غدیر خم مصادف شده است به همه خبرنگاران کشور عزیزمان تبریک می‌گویم و موفقیت و شادکامی همگان را از خداوند متعال مسالت می‌کنم.

حسن قالیباف اصل
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار

عناوین برگزیده