تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۲۳۰۱
سرویس خبر : انرژی

روایت مدیرعامل شرکت ملی نفت از جزئیات امضای ۳ قرارداد نفتی

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای سه قرارداد نفتی تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: در قراردادهای جدید شرکت های برنده به مدت ۲۰ سال بهره برداری میدان را بر عهده می گیرند.
روایت مدیرعامل شرکت ملی نفت از جزئیات امضای ۳ قرارداد نفتی

به گزارش می متالز، علی کاردر در همایش بین المللی اکتشاف و تولید، با بیان اینکه واگذاری بهره برداری میدان ها از سیاست های شرکت ملی نفت است، گفت: نخستین تجربه ما میدان آزادگان شمالی است.در موضوع قراردادهای نفتی به نحو مطلوب عمل نشد و انتظار داشتیم قراردادهای بیشتری به امضا برسد.

وی فرآیند مجوز قراردادهای جدید نفتی را، زمانبر دانست و افزود: در قراردادهای جدید، شرکت های برنده مناقصه به مدت 20 سال بهره برداری میدان را برعهده می گیرند.

این مقام مسئول به ایجاد صندوق پروژه با هدف تامین مالی طرح‌های نگهداشت و تولید نفت اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران می توانند با خرید واحدها های این صندوق در این پروژه ها سرمایه گذاری و مشارکت کند.همچنین با فروش اوراق مشارکت ارزی و تدابیری که اتخاذ شده قرار است ریسک نوسان های نرخ ارز پوشش داده شود تا مشکلی رخ ندهد.

کاردر درباره امضای قراردادهای جدید نفتی نیز اضافه کرد: 10 گروه فنی درحال بررسی و مذاکره درباره قراردادهای جدید نفتی هستند که امیدواریم در سال 97 شاهد امضای چندین قرارداد باشیم.عملکرد بخش خصوصی نسبت به دولتی، خوب بوده و ما تمایل داریم واگذاری طرح ها را دنبال کنیم.

وی درباره مناقصه واگذاری بهره برداری میدان آزاگان شمالی نیز گفت: قرارداد فعلی از نظر زمانی، کوتاه مدت است اما اجرای آن به صورت بلند مدت نیز مورد توجه ما است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده