تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۲۳۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

پیش بینی صادرات ۴۱ میلیارد دلاری در سال ۹۹

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی در کشورهای همسایه خبر داد و گفت: هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۹ حدود ۴۱ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است که عمده آن را روی کشورهای همسایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
پیش بینی صادرات ۴۱ میلیارد دلاری در سال ۹۹

به گزارش می متالز، سعید زرندی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: شیوع بیماری کرونا و بسته شدن برخی از مرزها و مشکلات حمل‌ونقل، مشکلاتی را برای صادرات غیرنفتی ایجاد کرد و در سه‌ماهه ابتدای سال ۹۹ حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شد.

وی افزود: این روند کاهشی صادرات در همه کشورها اتفاق افتاده است و منحصر به ایران نبوده البته با تمهیدات انجام شده اغلب مرزهای تجاری ایران با کشورهای همسایه باز شده و روند مبادلات تجاری بهبود یافته است.

تداوم صادرات در روزهای کرونا

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: محصولات پتروشیمی، داروی انسانی، سیمان، شمش آلومینیوم، شیشه جام، فولاد خام، کاتد مس، کاشی و سرامیک و محصولات فولادی از اقلامی بودن که در این سه ماه علی رقم همه مسائل پیش آمده، صادر شده است.

همچنین زرندی گفت: ما از ورود سرمایه‌گذاران خارجی خصوصا از کشورهای دوست استقبال می‌کنیم و برای سرمایه‌گذاران خارجی برخی امتیازات و خدمات ویژه در نظر گرفته‌ایم.

ورود سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: ورود ایرانیان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن را فرصت خوبی برای کشور می‌دانیم و آمادگی این همکاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

زرندی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پیشران برای صنعت کشور را مشخص کردیم و تلاش داریم سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت سوق دهیم. در سه‌ماهه امسال ۱۸ طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی شده که پیش‌بینی سرمایه‌گذاری این طرح‌ها حدود نیم میلیارد دلار است.

همچنین وی گفت: یک از موضوعات مهم برای ما داخلی سازی محصولات مهمی است که هم اکنون واردات می‌شود و ما از سرمایه‌گذاری در این تولیدات حمایت می‌کنیم.

زرندی در پایان یادآوری کرد: اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است و ما هدف‌گذاری انجام داده‌ایم که امسال بیش از ۳ میلیارد دلار از محصولات وارداتی خود را داخلی سازی کرد و در کشور تولید کنیم.

عناوین برگزیده