تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۲۳۰۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

منطقی یا غیرمنطقی، چشم‌انداز "بورس" کجاست

می متالز - مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی بازار سرمایه اظهار کرد:فضای فعلی بورس به ترتیبی در حرکت است که پیش بینی چشم انداز مثبت در هر حالتی، نه تنها با متغیر‌های اثرگذار در وضعیت اقتصادی مناسب و منطقی نیست بلکه خلاف وضعیت موجود است.
منطقی یا غیرمنطقی، چشم‌انداز "بورس" کجاست

به گزارش می متالز، فردین آقابزرگی ادامه داد: دوره اصلاح بالغ بر یک ماه است که شروع شده و این روند کماکان رو به اصلاح پیش بینی می‌شود، کمااینکه در هفته گذشته شرکت‌ها اصلاح قیمت داشته و هیچ گزینه و توجیهی مبنی بر افزایش قیمت وجود ندارد. 


وی با اشاره به نرخ ارز تصریح کرد: اگر نرخ ارز را ۵۰ درصد بالاتر از قیمت بازار آزاد در نظر بگیریم، باز هم قیمت‌های موجود توجیه ندارد، برای مثال شرکت‌های پرگردش و پر وزنی در بورس به چشم می‌خورد که اگر ۱۰ واحد ارزش جایگزین این شرکت باشد، بیش از سه برابر ارزش جایگزینی در حال معامله شدن است. 


این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: توجیه ورود نقدینگی قابل قبول و قابل دفاع برای افزایش بی رویه و سطح عمومی قیمت‌ها در بورس نیست؛ علی رغم اینکه هیچ گزینه‌ای به جز بازار سرمایه برای گسیل نقدینگی وجود ندارد باز هم ادامه روند ذکر شده توجیه ناپذیر است. 


آقابزرگی افزود: خوشبختانه به مرور زمان اصلاح قیمت صنعت به صنعت اتفاق افتاده و بازار یکسویه نیست.


مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در پایان خاطر نشان کرد: هفته جاری ساکن و بدور از هیجان است. بازار در وضعیتی قرار دارد که به تدریج آحاد مردم و فعالان بازار سرمایه نسبت به اختلاف مابین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام آگاه می‌شوند. در این شرایط سهم و صنعت بخصوصی به لحاظ ارزندگی وجود ندارد. البته برخی اوقات سهمی با تکیه بر تبلیغات، ارزشمند تلقی می‌شود، اما این امر گذرا بوده و مروز زمان نقطه تعادل را به خوبی نمایان خواهد کرد. به طور کلی بازار رو به تعادل و اصلاح قیمت منفی در حرکت است

عناوین برگزیده