به گزارش می متالز، سعید محمدی پور افزود: از این تعداد شکایت 5088 فقره (7/88 درصد) مربوط به کالا و 648 فقره (3/11 درصد) مربوط به خدمات بوده که بیشترین شکایت های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مواد پروتئینی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و صنف درودگران میباشد.
وی در ادامه با بیان این که حدود 60 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 40درصد به دلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشد گفت: از مجموع 5736شکایت دریافتی تعداد 3437 فقره رسیدگی شده که از این تعداد 1742 فقره (5/30 درصد) عدم تخلف و 1695 فقره (5/29 درصد) متخلف شناخته شده و 2299 فقره (40درصد) تحت بررسی میباشد.
معاون نظارت و بازرسی تصریح کرد: یکی از وظایف بازرسین سازمان ، حضور در واحدهای صنفی در قالب گشت های نوبه ای و سرزده و طرح های نظارتی می باشد که درهمین بازه زمانی بیش از 5580فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.
شایان ذکر است؛ ارزش ریالی مجموع 7276پرونده متشکله بالغ بر 39میلیارد و854میلیون تومان بوده است.