تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۲
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۲۳۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا:

قرارداد با چین آثار مثبتی دارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سند همکاری میان ایران و چین می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی در عرصه اقتصادی برای هر دو کشور داشته باشد.
قرارداد با چین آثار مثبتی دارد

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا درباره تأثیرات اقتصادی همکاری ایران و چین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در چارچوب منافع ملی با کشور‌های جهان به ویژه همسایگان و کشورهان همسو ارتباط داشته باشد و قرارداد‌هایی را در زمینه‌های مختلف با آنان منعقد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعاً سند همکاری میان ایران و چین می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی در عرصه اقتصادی برای هر دو کشور داشته باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در تحریم است، برای مبادله کالا و تسهیل در صادرات و واردات، باید روابط اقتصادی خود با کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های دوست و همسو را تقویت کند.

وی با بیان اینکه چین یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است، گفت: چین عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است و علاوه بر دارا بودن قدرت سیاسی، یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی جهان است و ارتباط با این کشور اهمیت زیادی برای ما دارد.

حسینی‌کیا تاکید کرد: از سوی دیگر، ایران در منطقه و سطح بین‌الملل جایگاه مقتدرانه‌ای دارد و چین هم به دنبال تقویت ارتباط با کشورمان است و بر این اساس، انعقاد قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین برای هر دو کشور بسیار مفید و مؤثر است.

عناوین برگزیده