تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۲۳۱۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن عنوان کرد:

حل مشکلات معدن با کلید شورا

می متالز - چندی پیش، بخشی از اختیارات شورای‌ عالی معادن با هدف رونق‌بخشی به تولید، احیا و ایجاد تحرک در معادن غیرفعال مستقر در سراسر کشور به شورای معادن استان‌ها واگذار شد.
حل مشکلات معدن با کلید شورا

به گزارش می متالز، جلسه شورای ‌عالی معادن با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت برگزار و در قالب آن مصوب شد تا بخشی از اختیارات شورای ‌عالی معادن به شورای معادن استان‌‌ها واگذار شود. هدف از این تصمیم، رونق‌‌بخشی به تولید محصولات معدنی و نیز ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال اعلام شد. براین‌اساس بخشی از مفاد اختیارات شورای ‌عالی معادن ازجمله کاهش یا افزایش موجودی معادن، بهره‌‌برداری، کیفیت و کمیت ذخایر، میزان برداشت‌‌ها و مشوق‌‌های در اختیار این شورا برای بهره‌‌برداری بهینه از ذخایر معدنی به شوراهای معادن استان‌‌ها واگذار شد. همچنین مقرر شد استان‌‌های غیرفعال در حوزه احیای معادن غیرفعال معرفی شوند و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.
مدرس خیابانی در این جلسه تاکید کرد: شوراهای معادن استان‌‌ها باید مراقبت‌‌های لازم از حیث محیط‌‌ زیست و ایمنی در معادن را به‌‌خوبی انجام دهند. بر این اساس، با تفویض بخشی از اختیارات شورای ‌عالی معادن به شورای معادن استان‌ها، بعد نظارتی تقویت و هر استان مکلف می‌شود نسبت به ارائه گزارش‌‌های مستند به ‌‌طور مرتب و ماهانه به شورای ‌عالی معادن اقدام کند.

عناوین برگزیده