تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۲۳۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌های مدرس خیابانی منطبق با واقعیت‌های اجرایی است

می متالز - رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در خصوص پیشنهاد حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان می‌تواند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر باشد و با توجه به سابقه به یقین برنامه‌هایی مطابق با واقعیت‌های اجرایی در دست خواهد داشت.
برنامه‌های مدرس خیابانی منطبق با واقعیت‌های اجرایی است

به گزارش می متالز، «یحیی آل اسحاق» با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پیگیر تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی بودیم خاطرنشان کرد: مسوولان مربوطه تا این مقطع مصلحت ندانستند که این جداسازی انجام شود و بر همین اساس برای وزارتخانه جامع و بزرگی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت فردی باید انتخاب شود که در کنار شناخت فضای بازرگانی، تجربه عملی و اشرافی بر فضای صنعت و کسب و کار نیز داشته باشد.

وی افزود: این وزارتخانه به فردی جامع الجهات نیاز دارد که با صنعت، معدن، بازرگانی، کسب و کار داخل و روابط بین‌المللی آشنایی کافی داشته باشد که چنین شخصیت جامعی در شرایط بحران فعلی، جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌ها کم یافت می‌شود.

آل اسحاق با اشاره به معرفی حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ایشان دارای سابقه تجربی در حوزه بازرگانی را از گذشته دارد و از مدیران سابق فعال مربوط به این حوزه محسوب می‌شود و در حوزه صنعتی نیز در این مدت نشان داد که با این فضا نیز ناآشنا نیست.

وی با اشاره به مدرک مهندسی مدرس خیابانی تاکید کرد: بر همین اساس اطلاعات کافی در این زمینه نیز دارد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در وضعیت موجود که زمانی کمتر از یکسال برای دولت دوازدهم باقی مانده است هر فردی آمادگی پذیرش مسوولیت وزارت را ندارد و چه برسد به اینکه بتواند در این موقعیت زمانی طرح و برنامه جدید ارائه دهد و برای به ثمر رسیدن آن نیز تلاش کند.

وی تاکید کرد: مدرس خیابانی به لحاظ سابقه در این حوزه چهره مناسبی است و امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز از این انتخاب حمایت کند زیرا با سرپرستی نمی‌توان یک وزارتخانه را مدیریت کرد و این نهاد بهتر است که به این انتخاب احترام گذاشته و رای اعتماد دهد.

آل اسحاق با بیان اینکه مدرس خیابانی جوان و پر انرژی است اظهار داشت: ایشان می‌تواند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر باشد و با توجه به سابقه به یقین برنامه‌هایی مطابق با واقعیت‌های اجرایی در دست خواهد داشت.

عناوین برگزیده