تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۲۳۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فراهم شدن قابلیت امضای الکترونیک اسناد سامانه تدارکات الکترونیک در سمنان

می متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فراهم شدن قابلیت امضای الکترونیک اسناد در سامانه تدارکات الکترونیک خبر داد.
فراهم شدن قابلیت امضای الکترونیک اسناد سامانه تدارکات الکترونیک در سمنان

به گزارش می متالز، معصومه عزیزی گفت: فرآیند ارسال نسخه های فیزیکی در سامانه تدارکات الکترونیک خذف و قابلیت امضای الکترونیک اسناد در این سامانه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون تجارت الکترونیکی و قانون برنامه ششم توسعه کشور، نسخ الکترونیکی اسنادی که طبق مقررات ماده 32 قانون تجارت الکترونیکی مجهز به امضای اکترونیکی شده باشند اصالت داشته و معتبر و مکفی می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: با استفاده از قابلیت جدید صرفاً نسخ الکترونیکی اسناد با استفاده از امضای الکترونیکی صاحبان حق امضا در سامانه بارگذاری می شوند و نیازی به چاپ امضا و مهر گرم و اسکن اسناد نبوده و همچنین نیازی به ارسال نسخ فیزیکی نمی باشد.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر فنی و امنیتی لازم جهت حفاظت از نسخ الکترونیکی امضا شده افزود: با توجه به اینکه بهره برداری از قابلیت جدید نیازمند اخذ گواهی امضای الکترونیکی می باشد، بمنظور لحاظ نمودن فرصت کافی برای اخذ گواهی مذکور، ارسال موازی نسخ فیزیکی اسناد تا پایان مردادماه سال 99 بلامانع خواهد بود.

عناوین برگزیده