تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۰
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۱۲۳۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سفیر بلغارستان: ایران برای توسعه اقتصادی به شرکای تجاری متنوع نیاز دارد

می متالز - سفیر بلغارستان در ایران گفت: سرمایه گذاران زیادی از کشورهای چین، هند و روسیه هم اکنون در ایران در حال فعالیت هستند، اما توسعه نیازمند متنوع سازی است و کشورهای اروپایی می توانند گزینه خوبی برای ایران در این زمینه باشند.
سفیر بلغارستان: ایران برای توسعه اقتصادی به شرکای تجاری متنوع نیاز دارد

به گزارش می متالز، «هریستو پولنداکوف» روز سه شنبه 15 اسفند 1396 در نشست مشترک «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با سفیران کشورهای اروپایی در ایران که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: دستاوردهای وسیع کشورهای اروپا در زمینه توسعه فناوری های مورد استفاده در بخش صنعت و معدن می تواند در خدمت ایران باشد.
وی ادامه داد: همکاری اقتصادی اروپا و ایران نه تنها در بخش صنعت و معدن بلکه در تمامی بخش ها از جمله توسعه پایدار صنعت با توجه به حفظ سلامت محیط زیست، قابل گسترش است. 
سفیر بلغارستان، آموزش و تعلیم و تربیت را نیز از دیگر زمینه هایی نام برد که کشورش مایل به توسعه همکاری ها با ایران است. 
نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس نیز در این نشست از وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان پرسید، برای جذب سرمایه گذاری خارجی، ایران چه مسیری را دنبال می کند؟
کرباسیان در پاسخ گفت: ایران از سفر هیات های تجاری به این کشور استقبال می کند و شرکت ها می توانند از نزدیک پتانسیل های سرمایه گذاری در ایران را بررسی و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند و با شرکت های ایرانی نیز نشست های رو در رو داشته باشند.
نشست سفیران کشورهای اروپایی در تهران با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

عناوین برگزیده