تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۲۳۸۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرهانیان خبر داد؛

تعیین تکلیف سهام عدالت اموات تا آخر تابستان

می متالز - تا پایان تابستان امکان واگذاری سهام عدالت مالکان فوت شده ایجاد می‌شود.
تعیین تکلیف سهام عدالت اموات تا آخر تابستان

به گزارش می متالز، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شود.

محمدجواد فرهانیان افزود: برای این اقدامات در حال تهیه زیرساخت‌ها و بسترسازی هستیم چراکه سامانه‌های موجود در شرکت سپرده گذاری باید به سامانه‌های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند.

وی اظهار داشت: بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت در ۱۰ سال گذشته فوت شده‌اند و واگذاری حتما باید به طور مکانیزه و الکترونیکی انجام شود.

فرهانیان افزود: یک نفر از ورثه از سایر اعضا وکالت می‌گیرد و درخواست مورد نظر را به دادگاه ارایه می‌دهد، دادگاه به نیابت حکم را صادر می‌کند. حکم به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌یابد و افراد به عنوان ورثه شناسایی می‌شوند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تاکید کرد: ورثه بهتر است قبل از اینکه اطلاعات آنها به شرکت سپرده‌گذاری برسد، حتما فرایند احراز هویت الکترونیکی و سجامی شدن را سپری کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان انتقال سهام عدالت اموات به اجرا برسد، گفت: البته اگر زیرساخت‌ها فراهم شود زودتر هم این اقدامات را انجام می‌دهیم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد