تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۲۳۸۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرپرست پروژه کاتد مس سونگون مطرح کرد؛

پیش‌بینی تولید صدهزار کاتد در سونگون/ واگذاری پروژه‌ به شرکت‌های ایرانی

می متالز - مرادی گفت: در حال حاضر پنج پکیج احداث کارخانه ذوب، پالایشگاه، فلوتاسیون و یوتیلیتی و تولید اسید سولفوریک و اکسیژن در دست کار است که این مجموعه نهایتا منجر به تولید 100 هزار مس کاتد در منطقه آذربایجان می‌شود.
پیش‌بینی تولید صدهزار کاتد در سونگون/ واگذاری پروژه‌ به شرکت‌های ایرانی

به گزارش می متالز، محمد صالح مرادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بستر اجرای پروژه ذوب در معدن مس سونگون آماده شده است، اظهار داشت: پروژه ذوب فراز و نشیب زیادی داشته اما در حال حاضر پنج پکیج احداث کارخانه ذوب، پالایشگاه، فلوتاسیون و یوتیلیتی و تولید اسید سولفوریک و اکسیژن در دست کار است که این مجموعه نهایتا  منجر به تولید 100 هزار مس کاتد در منطقه آذربایجان می‌شود.

وی با اشاره به خاکبرداری 60 هزار متر از زمین آماده شده برای این پروژه گفت: زمین برای احداث سایت زیربنایی و پکیجی که اعلام شد در نظر گرفته شده و در حال حاضر احداث ساختمان پالایشگاه انجام می‌شود و ظرفیت این پالایشگاه تولید 200 هزار تن کاتد در سال است. اسکلت فلزی پالایشگاه ساخته شده و برخی امکانات آماده شده و مابقی تجهیزات هم جز پروژه‌های جدید است.

 سرپرست پروژه کاتد مس سونگون با بیان اینکه حدود 140 هزار میلیارد تومان به اضافه 57 میلیون یورو برای این پروژه هزینه شده است، عنوان کرد: شرکت NF در مناقصه برای تولید کاتد برنده شده بود اما به دلیل تحریم ها این قرارداد لغو شد و در نهایت در مناقصه دیگر شرکت‌های ایرانی شرکت کردند و بناست که شرکت‌های ایرانی کار را آغاز کنند تا پروژه وارد فاز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تا مرحله انعقاد قرارداد چهار ماه زمان لازم است، یادآور شد: برای تولید 100 هزار مس کاتد هزینه 256 میلیون یورو برآورد کردیم که خود مس این هزینه را تامین می‌کند. طبق پیش‌بینی‌ها چهار سال زمان لازم است تا در کارخانه مس سونگون مس کاتد تولید شود.

عناوین برگزیده