تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۲۳۹۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
فرماندار:

تحریم عامل رونق مجتمع صنعتی فولاد اسفراین شد/ احتمال بهره برداری از فاز توسعه ای مجتمع تا آبان

می متالز - فرماندار اسفراین گفت: تحریم ها سبب رونق در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین شده است.
تحریم عامل رونق مجتمع صنعتی فولاد اسفراین شد/ احتمال بهره برداری از فاز توسعه ای مجتمع تا آبان

به گزارش می متالز، طاهر رستمی اظهار کرد: شاید در گذشته توجهی خیلی زیادی به این مجتمع صنعتی نمی شد اما اعمال تحریم های ظالمانه و ایجاد نگاه به داخل موجب شده تا رونق در این واحد تولیدی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر میزان خرید از این مجتمع صنعتی بیشتر شده است و به احتمال فراوان این واحد تولیدی در آینده خیلی نزدیک به سودآوری برسد.

رستمی فولاد آلیاژی را از محصولات تولیدی در این مجتمع صنعتی بیان کرد و افزود: واحد تولیدی لوله گستر اسفراین یکی از مشتری های اصلی این واحد تولیدی است که در حال حاضر به دلیل حجم زیاد سفارشات انجام شده به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، شاید کمی با تاخیر سفارشات آن ها به دستشان برسد.

وی در ادامه در ارتباط با فاز توسعه ای (فاز چهارم) این واحد تولیدی نیز بیان کرد: برای ساخت و تکمیل این واحد تولیدی مبلغ 90 میلیون دلار هزینه شده است.

رستمی ادامه داد: ایحاد و تکمیل فاز توسعه ای مجتمع صنعتی اسفراین یکی از پروژه های مهم است که تکمیل آن به علت اعمال تحریم ها و ورود قطعات به مشکل برخورد کرده بود.

وی با اشاره به بازدید رئیس ایدرو از این مجتمع، گفت: به احتمال خیلی زیاد این فاز نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

گفتنی است با راه اندازی فاز توسعه ای در این مجتمع، دیگر محصولات به صورت خام عرضه نمی شود و تولید چرخ های واگن قطار یکی از محصولاتی است که در این فاز تولید خواهد شد.

عناوین برگزیده