تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۲۳۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام

می متالز - نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی از آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام خبر داد.
آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام

به گزارش می متالز، عدل هاشمی‌پور در یاسوج اظهار داشت: با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده از طریق مسئولان و متولیان امر، عملیات تجهیز کارگاه فسفات چرام به طور رسمی آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه پس از بازدید حضوری وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات دیوار کشی و تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام توسط شرکت ایمیدرو آغاز شد، عنوان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران بوده که اکتشاف و بهره‌برداری معدن فسفات چرام را بر عهده گرفته است.
نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعال سازی و بهره برداری از معدن فسفات چرام یکی از وعده‌های داده شده به مردم حوزه انتخابیه‌ام بوده که با همکاری دولت و پیگیری‌های انجام شده محقق شد.
هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه معدن فسفات چرام از نظر میزان ذخیره و عیار بالا در کشور منحصر به فرد است، ادامه داد: برآورد معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار 8.5 تا 9 درصد است.
وی با تاکید بر اینکه ارز آوری و سود دهی بالای این طرح اقتصادی و تولیدی و برگشت سریع سرمایه از دیگر مزیت‌های این طرح است، تصریح کرد: عملیات اکتشافی این معدن در سال 1349 آغاز شد و در سال 1372 به پایان رسید.

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین