تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۲۴۰۷۸
مدیرکل راه آهن استان کرمان خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خرید لوکوموتیو و واگن در راه آهن کرمان

می متالز - مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: در حال انجام سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با خرید لوکوموتیو و واگن در راه آهن کرمان هستیم.
سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای خرید لوکوموتیو و واگن در راه آهن کرمان

به گزارش می متالز، "مجید ارجونی" امروز ۲۶ مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: راه آهن کرمان در چهار دوره از شمال به جنوب متصل شد و به زودی کرمان به سیرجان و بعد جیرفت به بم متصل می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط راه آهن در کشور داریم که ۷۷۲ کیلومتر سهم خطوط اصلی و فرعی کرمان است و رتبه هشتم کشور را در این حوزه داریم تصریح کرد: ۵۵۰ کیلومتر خط اصلی در استان و رتبه سوم کشور را در این حوزه داریم و در خطوط فرعی که ۲۲۲ کیلومتر است با سهم هفت درصدی رتبه ششم کشور را داریم.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه با اتصال خط سیرجان، رتبه اول کشور را در سهم خوط اصلی و حمل بار خواهیم داشت اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۶۸ هزار تن بار در استان کرمان از طریق ریل جابه جا شده که ۲۰۷۸ درصد رشد داشته ایم.

ارجونی با اشاره به رشد ۲۰۴ درصدی در تخلیه بار بیان کرد: در حال انجام سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با خرید لوکوموتیو و واگن در راه آهن کرمان هستیم.

وی در پایان خواستار تعیین تکلیف سند اراضی راه آهن کرمان شد.

"حبیب الله خنجری" مدیرکل حوزه استاندار کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت اظهار کرد: بیان موارد در جمع آزادگان راحت و قابل درک است.

وی که هشت سال در زندان موصل ۲ عراق در اسارت به سر برده، افزود: شرایط نگهبانی و دژبانی بسیار سخت بود و شرط اول این بود که آن فرد عراقی یکی از عزیزان خود را در جنگ از دست داده باشد.

خنجری تصریح کرد: علی رغم سختی ها و مشکلاتی که برای همه اسراء وجود داشت اما اسراء روحیه خوبی داشتند و دوران اسارات را بهترین فرصت در رشد و تعالی می دیدند.

مدیرکل حوزه استاندار کرمان بیان کرد: اسارات موقعیت خوبی بود از این فرصت هم بلحاظ علمی و در زمینه های معنوی استفاده کرد و علی رغم کمبود کتاب ها، اساتید مجرب وجود داشت و خیلی از بزرگواران در رشد و تعالی خود در بحث حفظ نهج البلاغه و قرآن موفق بودند که از برکات اسارت بود.

وی با اشاره به فرهنگی که در اردوگاه حاکم بود، افزود: ۱۹۵۵ نفر تعداد افرادی بود که در اردوگاه موصب ۲ اسیر بودند که ۵۵۵ نفر از این عزیزان حافظ کل قرآن بودند و کسی نبود در اردوگاه باشد و باسواد نشود.

خنجری با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: علی رغم مشکلات و تحریم ها، اگر خلاقیت و نو آوری باشد قطعا به جامعه کمک خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: روحیه شاد اسراء برگرفته از توکل به خدا و پیروی از سیره معصومین علیهم السلام بود و اگر امروز ایران را اردوگاه بزرگی در نظر بگیریم، خیلی از کارها را با وجود تحریم ها می توانیم انجام داده و مشکلات را حل کنیم.

عناوین برگزیده