به گزارش می متالز، مجید ارجونی در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه راهآهن کرمان از نادرترین راهآهنهای کشور است، اظهار داشت: ابتدا زرند به شبکه ریلی متصل شد و بعد کرمان، بم و فهرج به سمت شورگز و زاهدان متصل شدند و در آینده نزدیک راهآهن سیرجان به کرمان و بعد جیرفت به بم را خواهیم داشت.
مدیرعامل راهآهن استان کرمان عنوان کرد: طول کل خطوط ریلی استان کرمان 772 کیلومتر اصلی و فرعی است و رتبه سوم کشوری است. خط اصلی 550 کیلومتر از بافق یزد تا شورگز است که رتبه سوم را داریم و در خطوط فرعی 222 کیلومتر 7 درصد سهم ریلی کشور و رتبه 6 کشور را داریم.
وی با بیان اینکه کل ایستگاههای راهآهن کرمان 22 ایستگاه است، ادامه داد: با اتصال خط سیرجان رتبه اول در کشور از سهم شبکه ریلی در بار خواهیم بود، بارگیری راهآهن در سال گذشته یک میلیون و 460 هزار تن جابهجایی بوده است.
ارجونی خاطرنشان کرد: بیشترین بارها در سطح استان کنسانتره و گندله است که به بندرعباس و اصفهان جابهجا میشود.
وی افزود: قطارهای مسافربری چهار و شش تخته به گونهای برنامهریزی شده که عصر از کرمان حرکت و صبح مشهد و تهران مسافران پیاده میشوند و برعکس مسافران عصر از مبدأ سوار و صبح در کرمان پیاده شوند و بتوانند به کار خود برسند.
مدیرعامل راهآهن استان کرمان با بیان اینکه دو قطار عبوری از زاهدان و اصفهان در استان داریم، اضافه کرد: تمام قطارهای ما با تاخیر صفر هستند و در چهار ماهه امسال منفی 11 در تقدم بودند.
وی در ادامه با ذکر این مطلب که پروژههای استان برای اولینبار بحث سرمایهگذاری را با خرید 10 لوکوموتیو و 600 واگن باری در حال انجام داریم، عنوان داشت: در این خصوص یک هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری است.
ارجونی با اشاره به رعایت 31 شیوهنامه بهداشتی در خصوص کرونا در ناوگان ریلی کرمان متذکر شد: طرح جامع ریلی استان نوشته شده است.