تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۲۴۲۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
با وجود افزایش تولید؛

قیمت محصولات فولادی همچنان بالاست

می متالز - با وجود افزایش تولید آهن اسفنجی و فولاد خام طی ۴‌ماه نخست امسال، این محصولات در بازار همچنان بالاتر از نرخ مصوب به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
قیمت محصولات فولادی همچنان بالاست

به گزارش می متالز، بازار محصولات فولادی و آهن تحت‌تأثیر عوامل مختلف که مهم‌ترین آن توزیع در کانال‌های غیرمعمول و واسطه‌بازی عنوان می‌شود، شرایط ناآرام و بی‌ثباتی دارد و مصرف‌کنندگان و حتی فروشندگان آهن و فولاد این محصولات را با قیمت بسیار بالایی خریداری می‌کنند. این در حالی است که تولید این کالاها در کشور افزایش یافته، صادرات تحت‌تأثیر تحریم و شرایط ناشی از کرونا کاهش یافته و بازار ساخت‌وساز نیز به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی آهن و میلگرد، راکد است، اما با این حال بازار به‌جای کاهش قیمت با گرانی مواجه است. براساس آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان تولید محصولات زنجیره فولاد شرکت‌های بزرگ در چهار‌ماه ابتدای سال ۹۹ افزایش یافته و در این مدت تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد خام به‌ترتیب با یک، ۲، ۱۱ و ۸ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد