تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۲۴۳۳۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس جزو اولویت‌های کاری است

می متالز - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: اهداف و برنامه‌های تدوین شده در سال‌جاری برای تحقق و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، با هدایت و موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و پیگیری مستمر استاندار هرمزگان در راستای تحقق این شعار پیگیری می شود.
اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس جزو اولویت‌های کاری است

به گزارش می متالز، خلج طهرانی اظهار کرد: این مجموعه برای تأمین زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار و افزایش و جهش در تولید صنایع مستقر در منطقه، پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس و خرید پساب فاضلاب برای تهیه آب صنایع را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کاری خود قرار داده است.

وی افزود: طرح انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای استفاده صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس نه تنها جنبه‌ اقتصادی که جنبه‌های اجتماعی و محیط زیستی فراوانی دارد و می‌تواند چالش ورود پساب به دریا را پس از سال‌ها به اتمام برساند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس عنوان کرد: مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا سالیان طولانی یکی از چالشی‌ترین معضلات شهری این شهرستان بود که بوی نامطبوع آن در اطراف خورهای شهر به‌ویژه خور گورسوزان و همچنین چهره نازیبایی که به ساحل بندرعباس داده بود باعث نارضایتی شهروندان شده و یکی از اساسی‌ترین مطالبات آن‌ها در سال‌های متمادی بوده است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس امید دارد بتواند این پروژه را با ارائه یک پکیج یکپارچه که شامل توسعه و بازسازی شبکه، ارتقا پمپاژ و بازسازی، ارتقا و ساماندهی تصفیه‌خانه فعلی، خط انتقال و پمپاژ پساب و شیرین‌سازی این پساب تا حد عمومی مورد درخواست صنایع، به بهره‌برداری برساند و آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تأمین کند.

خلج طهرانی با بیان اینکه افق نیاز آب منطقه ویژه خلیج‌فارس در طول روز ٢٢٠ هزار مترمکعب است، گفت: انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای استفاده آب صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس در دستور منطقه ویژه است که در حال حاضر با پیگیری مسرانه این مهم در حال رصد است.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه خلیج‌فارس به نمایندگی از ایمیدرو و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه خلیج‌فارس مانند فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، صبا فولاد، مادکوش، ملی مس ایران، ستاره سیمین هرمز(کنسرسیوم 10 میلیون تن فولاد) و پالایشگاه نفت بندرعباس که نیازمند آب هستند در قالب یک کنسرسیوم، شرکت تأمین توسعه و زیرساخت را در حال تشکیل دارند و سهامداران این شرکت هستند، منطقه ویژه هم مثل دیگر اعضا به‌اندازه بقیه سهامدار این شرکت شده است.

طهرانی مطرح کرد: وظیفه این صندوق کارهای اولیه برای خرید آب تضمینی از شرکت ژرف کار جم و احداث واحد شیرین سازی آب از پساب بندرعباس و دیگر زیرساخت از جمله برق و .... است.

وی در راستای روند اجرایی این پروژه تصریح کرد: این پروژه تا مرحله آماده‌سازی قرارداد نیز پیش رفته است.

خلج طهرانی خاطرنشان کرد: صورتجلسه تشکیل شرکت به امضای کلیه اعضا رسیده و مراحل قانونی تشکیل شرکت با پشتیبانی غریب پور و همتی به سرعت آغاز خواهد شد.

عناوین برگزیده