تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۲۴۳۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

امید بازار از تصمیمات جدید نهاد ناظر

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که تصمیمات هفته گذشته می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روند بازار سرمایه در هفته پیش‌رو داشته باشد.
امید بازار از تصمیمات جدید نهاد ناظر

به گزارش می متالز، مدیران و مسوولان اقتصادی کشور، در سال‌های اخیر نشان دادند که همیشه در شرایط دشوار و چالشی توانسته‌اند، تصمیمات بهتری بگیرند. کمااینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مدیران برای گذر فضای بورس تهران از بحران‌های خودساخته، تصمیم‌های خوبی گرفتند.

همایون دارابی درباره تصمیمات اخیر سازمان بورس توضیح داد: روز گذشته (پنجشنبه ۳۰ مردادماه) ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری را از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد که این امر از شنبه به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز تصمیم گرفتند که نصاب خرید سهام توسط صندوق‌های با درآمد ثابت را از ۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش دهند.

دارابی ادامه داد: از طرف دیگر، زمان معاملات بورس در صنایع مختلف از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ به صورت یکپارچه برگزار می‌شود که همه این تصمیمات می‌تواند اثر مثبتی بر روی بازار هفته پیش‌رو داشته باشد.

البته برخی از کارشناسان معتقدند که در همین راستا می‌توان تصمیمات دیگری را نیز اضافه کرد تا در هفته پیش‌رو، شاهد روان‌تر بودن هسته معاملات بازار سرمایه باشیم. از جمله تصمیماتی که می‌توان در این خصوص گرفت کاهش یا حذف زمان پیش‌گشایش بازار، افزایش یا حذف دامنه نوسان و در آخر میزان نوسان قیمت سهام برای سفارش گذاری، تابعی از قیمت سهام باشد.

به عبارت دیگر، اگر سهام زیر هزار تومان بجای ۱ ریال نوسان، ۱ تومان نوسان کنند؛ سهام با قیمت‌های بیش از ۱۰۰۰ تومان، نوسان‌های ۱۰ تومانی داشته باشند.

همچنین کارشناسان معتقدند که در راستای بهبود هسته معاملات بازار سرمایه می‌توان ساعت معاملات را از ۳.۵ ساعت به ۵ ساعت افزایش داد.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین