تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۱۲۴۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پتانسیل بورس برای اصلاح اقتصاد کشور

می متالز - عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه بورس جایگاه خود را به رخ مسوولان کشید، گفت: بورس نشان داد یک بازار قابل اتکا برای اصلاح اقتصاد کشور است.
پتانسیل بورس برای اصلاح اقتصاد کشور

به گزارش می متالز، روح‌الله حسینی مقدم، درباره نقش بازار سرمایه در نظام اقتصادی کشور گفت: اعتماد به پتانسیل بیشمار بازار سرمایه نتایج ارزشمندی برای اقتصاد کشور به بار خواهد آورد.

وی افزود: حال که نقدینگی زیادی به سمت بورس آمده است باید برای اعتماد سازی به صاحبان سرمایه برای حضور بلندمدت تلاش کرد.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: در چنین شرایطی نیاز به حضور اطمینان بخش متولیان بورس و فعالان حقوقی بازار داریم. دستور وزیر محترم اقتصاد برای تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی بورس، قبل از شروع بازار در هفته آتی، می تواند اتفاق موثری برای حمایت از بورس باشد.

تاسیس شرکت‌های سهامی جدید برای هدایت نقدینگی

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که تنها راه هدایت نقدینگی پر فشار، بازار اولیه است.

بهمن آرمان در این خصوص گفت: وزارت اقتصاد و دارایی بعد از سال‌ها تصمیم گرفته است که مجدد بازار اولیه را که کامل به صورت رکود درآمده بود، احیا کند.

وی ادامه داد: به موازات این تصمیم، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مدیریتی تحت عنوان توسعه بازار اولیه در بورس ایجاد کرد.

آرمان تصریح کرد: امید می‌رود این اقدامات، برای کنترل نقدینگی مفید باشد زیرا تنها راه هدایت تقدینگی پرفشار بازار اولیه است.

همچنین این استاد دانشگاه معتقد است که تنها راه تامین مالی ساخت آزادراه های جدید یا تکمیل پروژه‌های بزرگ، چیزی جز بازار سرمایه نیست.

آرمان در پایان یادآوری کرد: از همین رو، تنها از طریق تاسیس شرکت‌های سهامی عام جدید، می‌توان نقدینگی را به سوی ایجاد ظرفیت‌های جدید تولیدی هدایت کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد