تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۱۲۴۴۷۰
اسلامی:

وزارت راه اهتمام جدی به بهبود وضعیت جاده‌های تکاب دارد

می متالز - محمد اسلامی عصر روز پنج‌شنبه در بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب – شاهیندژ گفت: از سال گذشته وزارت راه و شهرسازی بهبود وضعیت جاده‌های تکاب را سرعت بخشیده و با توجه به استفاده معادن از این جاده‌ها، سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) نیز در زمینه توسعه محورهای مواصلاتی تکاب مشارکت می‌کند.
وزارت راه اهتمام جدی به بهبود وضعیت جاده‌های تکاب دارد

به گزارش می متالز، وی بیان کرد: در بودجه امسال نیز اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه جاده‌های این شهرستان محروم اختصاص یافته و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این راستا انجام شده ‌است.

تکمیل ساختمان بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب تا پایان شهریور امسال

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب نیز اظهار داشت: سازمان مجری ساختمان‌های دولتی را مکلف کردیم تا ساختمان این بیمارستان به سرعت تکمیل و تا پایان شهریورماه آینده به وزارت بهداشت و درمان تحویل شود.

اسلامی ادامه داد: بیمارستان تکاب اکنون آماده تجهیز است و با تلاش استاندار آذربایجان‌غربی تجهیزات مورد نیاز آن نیز آماده و تامین شده‌است.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم با هم‌افزایی، هرچه سریع‌تر این بیمارستان افتتاح شده و در مدار خدمت قرار گیرد تا مردم شریف این شهرستان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود بافت تاریخی و فرسوده و مشکلات ملکی در شهرستان تکاب نیز گفت: طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری توام با بافت تاریخی این شهرستان با همکاری استاندار آذربایجان‌غربی تهیه خواهد شد و آنچه که باید در مورد این طرح در ستاد ملی بازآفرینی بافت فرسوده تصویب شود را نیز انجام خواهیم داد.

اسلامی افزود: منابع این طرح را نیز درنظر گرفته‌ایم تا مسایل زیربنایی و روبنایی احیای بافت فرسوده شهری رفع شده و مشکلات ملکی اهالی این شهرستان با رعایت قوانین و مقررات تعیین تکلیف شود.

اجرای طرح احداث محور تکاب – شاهین‌دژ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز درجریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح‌های عمرانی تکاب گفت: طرح احداث محور تکاب – شاهین‌دژ به طول ۱۵ کیلومتر هم‌زمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان آذربایجان‌غربی با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

ارسلان شکری افزود: کل عملیات احداث این جاده جدید در محور تکاب – شاهین‌دژ، ۳۵ کیلومتر با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است که ۲۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شاهین‌دژ و ۱۵ کیلومتر نیز در حوزه تکاب واقع شده است.

وی بیان کرد: طرح احداث و آسفالت این جاده در قالب ۲ قرارداد پیمانکاری هم‌اکنون در حال اجراست.

وزیر راه و شهرسازی در سفر ۲ روزه خود به استان آذربایجان‌غربی عصر امروز، پنج‌شنبه به همراه استاندار آذربایجان‌غربی با حضور در تکاب از بیمارستان ۹۰ تختخوابی و عملیات احداث محور تکاب – شاهین‌دژ بازدید کرد.

عملیات احداث بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و هم‌اکنون با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی، در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

“محمد اسلامی” وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر نیز در دستور کار سفر وی به آذربایجان‌غربی قرار دارد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی – قطور – رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ‌زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.

عناوین برگزیده