تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۲۴۴۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در گفتگو با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح شد:‌

کرونا و اما و اگرهای برپایی نمایشگاه IMEX 2021

می متالز - هدف از برگزاری نمایشگاه IMEX ۲۰۲۱ بیشتر ارائه پیشرفت‌های فناوری در علوم اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و مخصوصاً بخش مهندسی معدنی و تجهیزات دانش‌بنیان و ارائه نمایش توانمندی‌های داخلی به شرکت‌کنندگان خارجی و آشنایی بازدیدکنندگان داخلی با دانش پیشرفته و به روز شرکت‌های خارجی خواهد بود.
کرونا و اما و اگرهای برپایی نمایشگاه IMEX 2021

به گزارش می متالز، سه‌شنبه هفته گذشته امیراسماعیل شاهسوارانی، مدیر حوزه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن حاشیه آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام مهندسی معدن ایران از برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی (IMEX ۲۰۲۱) در آینده‌ای نزدیک توسط سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد. در همین ارتباط گفت‌وگویی با تقی نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

 

رویدادی با مدیریت سازمان نظام مهندسی معدن

نبئی در ارتباط با برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنیIMEX ۲۰۲۱ گفت: این رویداد برای نخستین بار با مدیریت سازمان نظام‌ مهندسی برگزار می‌شود و باید گفت که سازمان نظام مهندسی در مدیریت دوره‌های قبلی این نمایشگاه‌ نقشی نداشته است. وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های قبلی آن با استقبال خوبی همراه بوده است و این رویداد با حضور فعالان بین‌المللی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه قرار است تا بیشتر جنبه‌های فنی و مهندسی معادن در معرض بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

 

کرونا زمان برگزاری نمایشگاه را تغییر داده است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در ارتباط با زمان برگزاری این رویداد معدنی گفت: اولویت ما برای برپایی نمایشگاه پاییز امسال بود که با توجه به مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا و بلاتکلیفی در برپایی آن فعلا نتوانستیم تاریخ مشخصی را برای این رویداد تعیین کنیم. امیدواریم تا پایان امسال این نمایشگاه را برگزار کنیم و در صورتی که شرایط آن مهیا نبود اوایل سال آینده برگزار خواهد شد ضمن اینکه درحال‌حاضر نیز آمادگی برگزاری آن وجود دارد.

 

حضور شرکت‌های خارجی در رویداد IMEX ۲۰۲۱

وی درباره حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه گفت: به دلیل اینکه زمان قطعی این نمایشگاه مشخص نیست درخواست‌های قطعی واصل نشده و درحال‌حاضر بر طبق مذاکرات اولیه انجام شده شرکت‌هایی از کشورهایی روسیه، استرالیا، افریقای جنوبی و چند شرکت از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای نظیر ترکیه برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به نامعلوم بودن زمان قطعی این نمایشگاه ممکن است در این ترکیب تغییراتی ایجاد شود.

نبئی در پاسخ به این سوال که مکان برگزاری نمایشگاه مشخص شده یا نه تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کرونا و قطعی نشدن زمان آن هنوز مکان برگزاری و متراژ نمایشگاه نیز مشخص نیست و این در حالی است که رایزنی‌هایی در همین ارتباط صورت گرفته و برنامه کلی برای برپایی آن نیز انجام شده و این سازمان تنها دو ماه فرصت نیاز دارد تا هماهنگی‌‌های لازم را انجام دهد.

 

ارائه توانمندی‌های داخلی به شرکت‌کنندگان خارجی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در ارتباط با اهداف برپایی این رویداد معدنی اظهارکرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بیشتر ارائه پیشرفت‌های فناوری در علوم اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و مخصوصاً بخش مهندسی معدنی و تجهیزات دانش‌بنیان و ارائه نمایش توانمندی‌های داخلی به شرکت‌کنندگان خارجی و آشنایی بازدیدکنندگان داخلی با دانش پیشرفته و به روز شرکت‌های خارجی خواهد بود.

نبئی در پایان گفت: سازمان نظام مهندسی معدن در برنامه‌های امسال خود به دنبال جهش تولید در بخش معدن و صنایع معدنی است. و این سازمان با توجه به فنی بودن آن به دنبال جهش تولید در بخش کیفی است و آن را دنبال خواهد کرد و این در حالی است که بخش‌های دیگر در بحث جهش تولید به دنبال کمیت آن بوده و حرکت می‌کنند.

عناوین برگزیده