تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۲۴۵۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از یک میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در اردکان تولید شد

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان گفت: با تلاش کارکنان خطوط استخراج ، تولید کنسانتره سنگ آهن در پنج خط در حال بهره برداری این واحد در مردادماه ۹۹ با وجود تداوم شرایط تحریم های ظالمانه علیه ایران به یک میلیون و ۵۳ هزار تن رسید.
بیش از یک میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در اردکان تولید شد

به گزارش می متالز به نقل از ناصر تقی زاده آمده است: بالاترین رکورد تولید کنسانتره  مربوط به تیرماه سال  ۱۳۹۱ به میزان یک میلیون و ۴۲ هزار تن بود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) اضافه کرد: کسب این موفقیت همزمان با سال جهش تولید و در سایه الطاف الهی، پشتکار و تلاش مدیران ، کارکنان و کارگران فنی و ستادی با کاهش ساعت توقف ماهانه، افزایش راندمان و انگیزه بخشی مدیریت، به منظور تلاش بیشتر تحقق پیدا کرد.

بر پایه آمارهای موجود  از ابتدای سال جای تا پایان مرداد ماه گذشته چهار میلیون و ۶۶۴ هزار و ۶۶۹ تن کنسانتره سنگ آهن در این واحد معدنی و صنعتی استان یزد تولید شد که  مواد تولیدی عمدتا در واحدهای فولاد کشور به مصرف می رسد.

در آخرین مرحله از زنجیره تولید فولاد، چادرملو اقدام به سرمایه گذاری در طرح نورد و فولاد سرمد ابرکوه کرده است که سالانه افزون بر ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد تولید می کند و بیش از هفت هزار نفر در مجتمع های معدنی و صنعتی آن به طور مستقیم مشغول کار هستند و واحد یادشده تحت نظارت وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

همچننی در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد حدود ۱۲۰ هزار نفر مشغول کارند و یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و نقش موثری در تولید کالاهای صنعتی ایران دارد.

عناوین برگزیده