تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۲۴۶۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی نشست صبح امروز کمیسیون عمران را تشریح کرد:

بررسی وضعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها / تأکید نمایندگان بر رفع چالش های کمیسیون ماده ۱۰۰

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون، مقرر شد وزارت کشور قبل از ارسال لایحه اصلاح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها به دولت، پیشنویس این لایحه را به کمیسیون عمران مجلس ارسال کند تا نمایندگان به صورت تخصصی مسائل را مورد بررسی قرار دهند.
بررسی وضعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها / تأکید نمایندگان بر رفع چالش های کمیسیون ماده ۱۰۰

به گزارش می متالز، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع عملکرد کمیسیون ماده 100 شهرداری ها با حضور معاون عمرانی وزارت کشور، مسولان شورای عالی استان ها و کارشناسان حوزه شهرداری ها و دهیاری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز عملکرد کمیسیون ماده 100 شهرداری ها، نقاط ضعف و قوت و نحوه برخورد شهرداری ها با کمیسیون ماده 100 بررسی شد، موضع کمیسیون این نبود که مشکلات کنونی این حوزه را به دوش شهرداری ها بیاندازد، بلکه کمیسیون به دنبال آن است که چالش ها و نقاط ضعف کمیسیون چگونه شناسایی و برطرف شود.

وی گفت: در این نشست اعضای کمیسیون عمران درباره چالش های موجود کمیسیون ماده 100 شهرداری ها مسائلی را مطرح کردند، در نهایت با توجه به مشکلات و تخلفات صورت گرفته در این حوزه، مقرر شد که وزارت کشور قبل از ارسال لایحه اصلاح قانون کمیسیون ماده 100 شهرداری ها به دولت، پیشنویس این لایحه را به کمیسیون عمران مجلس ارسال کند تا نمایندگان به صورت تخصصی مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

حسینی افزود: از طرف دیگر شورای عالی استان ها نیز در حال تدوین طرح جامع مدیریت شهری است که این طرح نیز مسیر خود را در آن شورا طی خواهد کرد، تلفیق این دو موضوع در صورت تبیین درست، می تواند مشکلات کمیسیون ماده 100 شهرداری ها را برطرف کند.

عناوین برگزیده