به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، «اندرو مکنزی» مدیرعامل بیاچپی در این زمینه بیان کرد: «اعتقاد کمپانی بر توسعه روند برقی شدن خودروهاست و این کمپانی به بازارهای کوچکتری مانند لیتیوم و کبالت که دو ماده اولیه در باتریها برای استفاده در خوروهای الکتریکی هستند، وارد نخواهد شد؛ چراکه بازار مس در مقایسه با بازار سایر مواد معدنی از جمله کبالت یا لیتیوم، حتی زمانیکه تنها مصرف در بخش خودروهای الکتریکی را در نظر داشته باشیم، چندین مرتبه بزرگتر است.»
براساس این گزارش، این کمپانی مبلغ 2/46میلیارد دلار برای افزایش طول عمر معدن مس Spence در کشور شیلی هزینه میکند و همچنین، بهدنبال ذخایر جدید در سراسر جهان است.
نظرات مکنزی پس از آن اعلام شد که سود خالص کمپانی طی ششماه اول سال مالی با کاهش 37درصدی نسبت به سال قبل به 2/02 میلیارد دلار افت پیدا کرد. کمپانی بیاچپی بیلیتون انتظار دارد که از تغییرات قوانین مالیاتی در درازمدت بهرهمند شود. درآمد فروش کمپانی بیاچپی نیز طی ششماهه منتهی به دسامبر، به علت افزایش قیمت سنگ آهن، زغالسنگ و نفت، با افزایش 16درصدی به 21/8میلیارد دلار رسید.