تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۲۶۴۴۷
سرویس خبر : انرژی

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۶/۰۱)

می متالز - در این گزارش به ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز پرداخته شده است.
۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۶/۰۱)

سرمایه‌گذاری ایمیدرو برای احداث آزادراه

به گزارش می متالز، برنامه احداث آزادراه لامرد – پارسیان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو(سهم ۵۰ درصدی) و مشارکت سایر سرمایه گذاران(وزارت راه وشهرسازی و شستا)، در جنوب غرب کشور عملیاتی می‌شود.

 

آغاز برداشت گاز از سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی از تکمیل مراحل استاندارد راه‌اندازی و آغاز برداشت گاز غنی از سومین سکوی این طرح خبر داد.

 

نیاز ایران به جدیدترین روش‌های اکتشاف

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فن‌آوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امروز نیاز جدی به انجام اکتشافات جدید سیستماتیک و علمی در گستره کل کشور با بهره‌گیری از آخرین روش‌های روز دنیا در برداشت و تحلیل اطلاعات تخصصی دارد.

 

نمی توانیم نفت را در برابر غذا و دارو بفروشیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر قبلا "نفت در برابر غذا" را به عنوان یک مجازات سنگین برای ایران اسلامی پذیرفته بودند؛ اما در شرایط کنونی نه تنها نفت را در ازای غذا که حتی در ازای دارو هم نمی‌توانیم بفروشیم.

 

رکوردی جدید فولاد مبارکه در تولید گندله

در سال جهش تولید، با عنایت خداوند متعال و تلاش و همت مداوم کارکنان ناحیۀ آهن‌سازی و پس از دست‌یابی به رکوردهای روزانۀ پی‌درپی، با ثبت رکورد ۷۰۰ هزار و ۱۶۵ تن گندله در مردادماه برگ زرین دیگری به افتخارات فولاد مبارکه افزوده شد.

 

دومین تولید کننده بزرگ نفت را بشناسید

روسیه با تولید نفت خام بیشتر از عربستان سعودی در ژوئن، به رتبه دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان رسید و پس از آمریکا ایستاد که همچنان تولیدکننده شماره یک جهان است.

 

فولاد و چند خبر مهم

خبر خوب هفته گذشته، مجوز هیات دولت برای تأمین سنگ آهن موردنیاز شرکت ذوب آهن اصفهان بود.

 

پشیمانی زنگنه از پذیرش وزارت نفت

قطار در حال حرکت وزارت بیژن زنگنه، بار دیگر به مقابل نمایندگان مجلس رسیده؛ اما نه از طریق سؤال و استیضاح، بلکه از مسیر سران قوا! ۱۱۴ نماینده مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به سران سه قوه نوشته‌اند و در این نامه بیان کرده‌اند که هدفشان از نوشتن این نامه ۵ بندی، تذکر به سران ۳ قوه است و «ادامه حضور بیژن زنگنه در مسند وزارت نفت خلاف منافع و مصالح ملت و کشور است.»

 

افزایش تولید گندله در گل گهر و چند شرکت دیگر

مجموع تولید گندله شرکت‌های بزرگ کشور در ماه تیر، ۱۱ درصد افزایش یافت. همچنین تولید این محصول طی ۴ ماهه نخست امسال، به حدود ۱۰ میلیون تن رسید.

 

خیزش ایران به سمت جایگاه نخست پتروشیمی در منطقه

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به جایگاه نخست صنعت پتروشیمی ایران در منطقه پس از تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: افزون بر طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی، ۳۴ طرح جدید در این صنعت تعریف شده است که با اجرای آن‌ها، جایگاه ایران ممتازتر می‌شود

عناوین برگزیده