تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۲۶۵۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان‌جنوبی:

۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس است

می متالز - استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان چهارمین استان معدنی کشور است، گفت: ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در شهرستان طبس است.
۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس است

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در نخستین شورای مهارت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه استانی در حال توسعه هستیم و راهبرد‌ها بر اساس مطالعات پژوهشی صورت می‌گیرد به دنبال سند جامع متناسب با سند توسعه‌ای استان در بخش فنی و حرفه ای، معدن، صنایع دستی و کشاورزی هستیم که نیاز است برنامه‌هایی را در حوزه‌های مهارت آموزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این استان چهارمین قطب معدن کشور با 49 ماده معدنی فلزی و غیر فلزی است، گفت: 76 درصد ذخایر کشور در حوزه زغال سنگ در شهرستان طبس است که حدود 3 میلیارد ذخایر قطعی و بیش از این عدد ذخایر احتمالی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیازمندیم برای آینده بخش معدن فرآروی محصولات معدنی را در دستور کار داشته باشیم، افزود: در سال‌های گذشته شاید مهمترین مطالعات در حوزه معدن انحصاری بوده اما در سال‌های اخیر علاوه بر دولت شرکت‌های دولتی هم حضور داشتند و فقط در نهبندان 20 تن طلای قابل استحصال شناسایی شده است.

معتمدیان با بیان اینکه در بخش فرآوری نیازمند مهارت آموزی هستیم، بیان کرد: همزمان با توسعه در بخش‌های مختلف نیازمند تدوین سند مهارت آموزی استان هستیم که طرح‌های مختلفی را در استان اجرا کردیم.

وی ادامه داد: در بخش ساختمان 10 هزار واحد مسکونی را در یک سال تجربه کردیم که برای مشاغل در این حوزه با مشکل مواجه شدیم که این خلاها باید شناسایی و روی توانمندی‌های که‌ وجود دارد برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کم آب ترین استان کشور هستیم، گفت: با این وجود اما شیوه آبیاری سنتی است که در این راستا تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی را داشتیم که در 2 سال آینده قرار است هزار هکتار گلخانه را به عنوان طرح ملی اجرا کنیم.

معتمدیان افزود: در بخش‌هایی که به عنوان پیشران توسعه مورد بررسی قرار گرفته نیازمند مهارت آموزی است که باید با برنامه زمان بندی مشخص در حوزه‌های مختلف با امضای تفاهم نامه اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی 5 محصول ملی و بین المللی داریم اما وضعیت خوبی در حوزه فرآوری نداریم که در کنار توسعه استان در این بخش ورود خواهیم کرد.

عناوین برگزیده