تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۱۲۶۷۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح چند طرح معدنی در کوهبنان

می متالز - به مناسبت هفته دولت چند طرح معدنی در شهرستان کوهبنان در زمینه برداشت از معادن زغال سنگ افتتاح و یا کار ساخت آنها آغاز شد.
افتتاح چند طرح معدنی در کوهبنان

به گزارش می متالز، درهفته دولت چند طرح جدید در معادن زغال سنگ در بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان با حضور فرماندار، امام جمعه کوهبنان، نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس، معاون عمرانی استانداری، مدیر عامل و معاونین شرکت زغال سنگ کرمان، اعضای شورای اداری و کمیسیون کارگری کوهبنان، فرماندهان نظامی و انتظامی و بخشدار طغرالجرد افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم حسین سالاری فرماندار شهرستان کوهبنان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت فرصتی ارزنده در راستای میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، شهیدان همیشه جاوید و تبیین دستاورد‌های نظام است.

اوافزود: خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نوعی عبادت است باید به خود ببالیم که خدمت‌رسان مردمی هستیم که، ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب  هستند کسانی که همواره با حضور در عرصه‌های مختلف برای این نظام افتخار آفرینی کردند.

سالاری ولایت مداری، ساده زیستی، مردمی بودن، توجه به درد‌های مردم جامعه، استقامت و پایداری در کار و ...را از مهمترین خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر دانست و تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر با داشتن عالی‌ترین مقام رسمی همواره حامی محرومان و در کنار آنان بودند لذا جاودانه‌ی تاریخ شدند و به بالاترین مقام که شهادت در راه خداست رسیدند.

او در ادامه افزود: در سالی که از سوی مقام‌معظم رهبری به سال جهش تولید مزین شده تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با راه اندازی و افتتاح افق‌های جدید و تجهیز معادن زغال سنگ‌زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کنیم.

فرماندار کوهبنان بیان کرد: کوهبنان دارای معادن غنی زغال سنگ، خاک‌نسوز، سرب و روی، آهن و... است که راه اندازی صنایع جنبی و تلاش در راستای صنعتی شدن شهرستان کوهبنان همواره در دستور کار قرار دارد.

در هفته دولت بهره برداری از افق زیر ۲۴۰۰ معدن اصلی بخش طغرالجرد، بهره برداری از معدن هشونی شمالی، بهره برداری از دساندری جدید معدن ۱۲- ۱۴ و بهره برداری از افق زیر ۲۳۵۰ متری معدن چشمه پودنه با اعتباری بالغ بر ۱۹۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

با بهره برداری از این معادن علاوه بر این که زمینه برای جذب تعدادی از جوانان جویای کار مهیا شده با توجه ویژه معاون عمرانی استانداری کرمان به منظور تکمیل زنجیره زغال شرایط برای احداث کارخانه کک سازی و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در شهرستان کوهبنان نیز فراهم شده است.

عناوین برگزیده