تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۲۶۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضاخواه مطرح کرد:

«مولدسازی دارایی‌های دولت» یکی از رئوس اصلاح ساختار بودجه / حجم واگذاری‌ها و آیین‌نامه جدید تعریف می‌شود

می متالز - دبیر کمیته اصلاح ساختار بودجه گفت: یکی از رئوس اصلاح ساختار با مولدسازی دارایی‌های دولت بدست می‌آید و باید روشی مورد توافق مجموعه ارگان‌های حکومتی تعریف شده تا بخوبی اجرا شود.
«مولدسازی دارایی‌های دولت» یکی از رئوس اصلاح ساختار بودجه / حجم واگذاری‌ها و آیین‌نامه جدید تعریف می‌شود

مجتبی رضاخواه

به گزارش می متالز، مجتبی رضاخواه دبیر کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اهمیت منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های دولتی در بودجه گفت: دولت پیش از این نتوانسته بدرستی دارایی‌های خود را واگذار کند مانند واگذاری‌ کارخانه نیشکر هفت تپه، هپکو و ... به افراد فاقد صلاحیت، بنابراین سیاستگذار در این موضوع به هدف اصلی خود نرسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: یکی از هدف‌های اجرای این قانون افزایش تولید و بهره‌روی بود که به دلیل واگذاری‌های ناصحیح، ما اکنون شاهد بروز مشکلاتی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ما در کمیته اصلاح ساختار بودجه بر روی اجرای صحیح مولدسازی دارایی‌های دولت بررسی‌های جدی انجام دادیم و این موضوع به عنوان یکی از احکام 13 گانه مورد توافق سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه هم ذکر شده است.

 

اداره بهتر اقتصاد با ورود بخش خصوصی

رضاخواه اظهار کرد: مجلس خواهان واگذاری دارایی‌های دولت به ارزش حداقل 7 هزار هزار میلیارد تومان به مردم و بخش خصوصی است اما باید پرسید، کدام بخش خصوصی می‌تواند به این حوزه وارد و تصدی اموال را برعهده بگیرد، در این راستا باید ساز و کار واگذاری تعریف شود.

دبیر کمیته اصلاح ساختار بودجه با تاکید براینکه روش دولت در واگذاری‌ها تنها موجب واگذاری بخش محدودی از دارایی‌ها می‌شود، گفت: اینگونه هدف مورد نظر بدست نخواهد آمد بنابراین باید یک آیین‌نامه اجرایی صحیح و اصولی تعریف و مشخص شود که آیا واگذاری‌ها در بورس انجام شود یا تنها مدیریت آن واگذار شود.

وی تاکید کرد: یکی از رئوس اصلاح ساختار بودجه با مولدسازی دارایی دولت بدست می‌آید اما مجموعه اقدامات دولت طی چند دهه گذشته در این حوزه محدود و ناکارآمد بوده و بنابراین باید روشی مورد توافق مجموعه ارگان‌های حکومتی تعریف شده تا بخوبی اجرا شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در واگذاری‌ها باید به نحوی عمل شود که رانت، مفسده و سواستفاده انجام نشود، گفت: اقتصاد کشور با ورود بخش خصوصی بهتر اداره خواهد شد و باید حجم واگذاری‌ دارایی‌های دولت افزایش پیدا کرده و آیین‌نامه جدیدی هم برای آن نوشته شود

عناوین برگزیده