تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۱۲۶۸۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دستور ویژه رییس کل دادگستری خراسان رضوی برای پیگیری انفجار معدن سرخس

می متالز - رییس کل دادگستری خراسان رضوی در پی انتشار خبر حادثه ریزش معدن در سرخس، دستور ویژه‌ای برای پیگیری لازم و سریع موضوع صادر کرد.
دستور ویژه رییس کل دادگستری خراسان رضوی برای پیگیری انفجار معدن سرخس

به گزارش می متالز، به نقل از غلامعلی صادقی اعلام کرد: این پرونده به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.
بر پایه این گزارش، رییس دادگستری شهرستان سرخس نیز گفت: مجموعه قضایی شهرستان بلافاصله پس از روی دادن این حادثه تأسف بار به صورت ویژه موضوع را پیگیری و تاکنون علاوه بر بازدیدهای میدانی جلسات متعددی را نیز با مسوولان و خانواده درگذشتگان تشکیل داده است.
محمد نجف زاده افزود: دادگستری شهرستان سرخس با رویکرد حمایت از تولید و صنعت اقدامات خوبی انجام داده است و پیش از این و پس از بازدید از این معدن، نکات پیشگیرانه و تذکرات لازم به مسوولان ارائه شده بود.
وی اضافه کرد: دستگاه قضایی در زمینه حفظ حقوق کارگران و برخورد با مقصران حادثه مسامحه نخواهد کرد.

انفجار عصر پنجم شهریور ماه در معدن زغال سنگ "آق دربند" شهرستان سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی جان دو تن را گرفت.

بنا به گفته محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس، این انفجار در خلال عملیات توسعه اکتشاف در این معدن رخ داد و باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن روی کارگران مشغول کار و زیر آوار ماندن دو نفر از آنها و مرگشان شد.

معدن زغال سنگ آق دربند با مساحت ۴۰ کیلومتر مربع دارای ذخیره اکتشافی ۱۲ میلیون تن زغال سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه ۲۰ هزار تن زغال سنگ است و برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 آق دربند که تنها واحد معدنی تولیدکننده کک در خراسان رضوی به شمار می‌آید علاوه بر اکتشاف و استخراج، دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می‌کند.

۳۰ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.  

معدن آق دربند در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و در ۱۴۱ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. 

عناوین برگزیده