تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۲۷۰۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
خبر خوش مدیرعامل صنایع مس ایران برای آذربایجانی‌ها؛

شروع عملیات اجرایی کارخانه ذوب از هفته آینده

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از آغاز عملیات اجرایی طرح ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون از هفته آینده خبر داد.
شروع عملیات اجرایی کارخانه ذوب از هفته آینده

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: شرکت مس ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو و ۲۵ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‎‌گذاری می‌کند.از مجموع رقم سرمایه‌گذاری شرکت مس در کشور؛ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح ذوب و پالایش مجتمع مس سونگون از هفته آینده آغاز می شود، افزود: پروژه لیچینگ سونگون در حال حاضر پیشرفت ۳۲ درصدی دارد، از این‌ رو تلاش می‌کنیم تا این پروژه با سرعت پیش برود، چراکه قصد داریم برای اولین‌بار کاتد مس را با ظرفیت ۳ هزار تن در سال در آذربایجان شرقی تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: احداث کارخانه تولید کنسانتره فاز ۳ مجتمع مس سونگون را آغاز کردیم و اکنون در حال خاکبرداری هستیم و امیدواریم با مشخص شدن پیمانکار ای‌پی‌سی؛ بتوانیم با احداث این کارخانه تولید کنسانتره مس سونگون به میزان ۱۵۰ هزار تن در سال افزایش دهیم.

سعد محمدی با اشاره به اینکه، صنایع پایین‌دستی مس به حد کافی در کشور ایجاد شده، گفت: سال گذشته توانستیم ذخایر معدنی بیش از ۳۲۰ میلیون تن در محدوده معدن مس سونگون را در اکتشافات شناسایی کنیم و با توجه به تداوم اکتشافات در آذربایجان شرقی؛ در سال ۹۹ خبرهای خوشی در اکتشافات خواهیم داشت و در صورت شناسایی ذخایر جدید معدنی؛ احداث کارخانه تولید کنسانتره فاز ۴ مجتمع مس سونگون را در دستور کار قرار می‌دهیم.

عناوین برگزیده