تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۲۷۲۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رییس خزانه یزد تحقق درآمد یک درصد عوارض فروش معادن را خواستار شد

می متالز - رییس خزانه معین یزد بر تحقق درآمدهای استان از محل یک درصد عوارض فروش معادن تاکید کرد و گفت: پارسال ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال در این بخش بایستی به خزانه واریز می شد که تنها ۵۹۰ میلیارد ریال آن وصول شد.
رییس خزانه یزد تحقق درآمد یک درصد عوارض فروش معادن را خواستار شد

به گزارش می متالز، سعید نورایمانی روز پنجشنبه در نشستی به مناسبت هفته دولت افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی ، بهره برداران معادن باید یک درصد عوارض فروش را به خزانه واریز کنند که این امر امسال اجرا شد و از سال های ۹۶ تا ۹۸ محقق نشده است.

وی با بیان اینکه امسال ۹۴ درصد درآمد های مصوب استان تاکنون محقق شده است، اضافه کرد: در صورتی که بدهی های عوارض فروش معادن پرداخت شود، گشایش خوبی در اعتبار جاری و عمرانی به وجود خواهد آمد.

 معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی  یزد خواستار پرداخت اعتبار بهره مالکانه معادن شد و گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۲ می بایستی مبلغی در این خصوص پرداخت شود که این طلب هنوز وجود دارد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به اقدامات دولت در بخش مالی از الکترونیکی شدن سامانه فعالیت های خزانه استان با راه اندازی سامانه های مختلف خبر داد و گفت: به زودی تمامی خدمات لکترونیکی می شود.

وی نظارت مالی دستگاه های اجرایی، ساماندهی خودروهای دولتی ناوگان دولتی، اجرای حسابداری تعهدی و مدیریت حساب های بانکی  را از فعالیت های این بخش اعلام کرد و گفت: بدهی ها و مطالبات دولت در استان یزد به روز و مشخص است.

وی با اشاره به تغییر و تحولات در فعالیت های مالی، خواستار اصلاح قانون محاسبات در مجلس شورای اسلامی شد.

عناوین برگزیده