تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۲۷۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرایط پذیره‌نویسی دارا دوم در کارگزاری‌ها

می متالز - مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای نحوه خرید صندوق قابل معامله اول پالایشی را تشریح کرد.
شرایط پذیره‌نویسی دارا دوم در کارگزاری‌ها

به گزارش می متالز، پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم(دارا دوم) از روز چهارشنبه (۵ شهریورماه) تا روز چهارشنبه (۱۹ شهریورماه) انجام می‌شود. زمان ورود سفارش در این نماد هر روز از ساعت ۱۲:۳۰الی ۱۴:۰۰ بوده و امکان شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش نوع صندوق برای پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم، صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با مدیریت غیرفعال است. همچنین تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی ۶،۱۹۳،۴۰۶،۴۹۳ واحد و مبلغ اسمی هر واحد ۱۰۰,۰۰۰ ریال است.

شایان ذکر است که روش پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله پالایشی دارا دوم، عرضه به قیمت ثابت بر مبنای ارزش اسمی هر واحد صندوق (۱۰۰،۰۰۰ ریال) است.

نحوه خرید دارا دوم از کارگزاری‌ها

مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی یکم (پالایش) صرفا شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی‌توانند در پذیره‌نویسی شرکت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: سقف واحدهای قابل تخصیص به هر فرد حقیقی ایرانی در مجموع دو صندوق دارا یکم و (پالایش) برابر با ۵۰۰ واحد تعیین شده است. از این رو پس از پایان پذیره‌نویسی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۹، به هر شخص پس از کسر میزان تخصیص یافته به ایشان در پذیره‌نویسی صندوق دارا یکم، حداکثر ۵۰۰ واحد تعلق خواهد گرفت و سفارش‌های بیش از این مقدار در نظر گرفته نخواهد شد.

بنابراین در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص واحدهای صندوق استفاده خواهد شد.

همچنین در انتهای هر روز سفارش‌های خرید وارد شده جمع آوری شده و تمامی سفارش‌های باز از سامانه معاملاتی حذف خواهند شد. بنابراین حذف سفارش در انتهای روز، به معنی تخصیص نیافتن، نبوده و واحدهای صندوق به تمامی اشخاص واجد شرایط که در طول دوره پذیره‌نویسی یکبار سفارش خرید را وارد کرده و تا ساعت ۱۴:۰۰ آن را حذف نکنند، تخصیص خواهد یافت و نیازی به ورود مجدد سفارش در سایر روزها وجود ندارد.

شایان ذکر است که متقاضیان در هر روز پس از پایان زمان سفارش‌گیری نمی‌توانند درخواست خرید خود را ویرایش یا حذف کنند.

پذیره‌نویسی شامل کارمزد معاملاتی نمی‌شود

بر اساس این گزارش شرکت‌های کارگزاری و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات برخط موظف هستند، نسبت به نگهداری وجوه مورد نیاز جهت انجام پذیره‌نویسی تا مشخص شدن سهمیه تعداد واحد برای هر فرد و تخصیص آن اطمینان حاصل کنند.

نکته جالب توجه این است که پذیره‌نویسی این صندوق شامل هیچ‌گونه کارمزد معاملاتی نخواهد بود. معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق، حداقل ۱ ماه پس از ثبت اطلاعات کل واحدهای پذیره‌نویسی شده، در بازار صندوق‌های قابل معامله بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود. همه اشخاص دارنده واحد صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید دارای کد بورسی باشند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر به اطلاعیه شماره ۱۸۱/۷۸۵۴۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۴ منتشره در سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران به نشانی www.tse.ir مراجعه کنند.

عناوین برگزیده