تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۲۷۳۴۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
توسط یک شرکت دانش بنیان عملیاتی شد؛

تولید رنگ‌های نسوز نانویی با دمای ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد/ تحقق جهش تولید با کم کردن فاصله بین دانشگاه و صنعت

می متالز - مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید نانو رنگ‌های مقاوم به خوردگی به سفارش بخش صنعتی خبر داد و گفت: محصولات عرضه شده مقاومت حرارتی تا ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد را دارد.
تولید رنگ‌های نسوز نانویی با دمای ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد/ تحقق جهش تولید با کم کردن فاصله بین دانشگاه و صنعت

به گزارش می متالز، شاهین آسان مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت تولیدکننده رنگ‌های نانو در کشور است، اظهار کرد: تولید رنگ‌های آلکید و اپوکسی نانو با مقاومت خوردگی بالاتر از رنگ‌های معمولی، رنگ‌های نانو پلی اورتان با مقاومت یو وی بالاتر از رنگ‌های معمولی با تایید ستاد نانو، رنگ‌های نسوز نانو تا دمای ۶۵۰ درجه بدون استفاده از رزین‌های سیلیکونی و قیمت پایین‌تر از بازار، تولید نانو رنگ‌های مخصوص مس و آلومینیوم با مقاومت خوردگی بالا که جایگزین رنگ‌های هرسایت و ترموگارد را از عمده تولیدات این شرکت عنوان کرد. همچنین تولید چسب ترکسیل برای صنایع هوایی، تولید نانو رنگ های ضد حریق برای صنایع هوایی نیز از دیگر محصولات این شرکت تولیدی است.

آسان، تولید نانو رنگ‌های مقاوم به خوردگی را به سفارش بخش صنعتی دانست و گفت: قبلا مواد اولیه چنین پوشش‌هایی از خارج وارد می‌شد و ما توانستیم این مواد را با قیمت پایین‌تر از نمونه اولیه تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این پوشش حاوی نانو مواد است، اظهار کرد: در فرمولاسیون این پوشش از نانو ذرات و پیگمنت‌های نقره بهره بردیم.

آسان، مقاومت حرارتی بالا را از ویژگی‌های این نانو رنگ دانست و خاطر نشان کرد: محصول عرضه شده مقاومت حرارتی تا ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

مجری طرح با بیان اینکه در نمونه‌های خارجی از نوع خاصی از رزین استفاده شده است، یادآور شد: این نانو رنگ برای تمامی صنایعی که پوشش‌ها در معرض حرارت بالا هستند، کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: انواع نانو رنگ‌های صنعتی مورد نیاز این شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد و اکثر شرکت‌ها رنگ مورد نیاز خود را از این شرکت تامین می‌کنند.

آسان با بیان اینکه تاکنون صادرات نداشته ایم، افزود: شرکت‌های دانش بنیان در شکوفایی اقتصادی کشور نقش موثری دارند و نیاز کشور به واردات را کم می‌کنند، در صورت حمایت درست از شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان این سرزمین قادر به تولید بیشتر نیازهای کشور هستند.

وی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در برنامه‌ها تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شرکت‌های رنگ کشور با تولید محصولات خاص است تا بتوانیم در زمینه صادرات نیز ورود پیدا کنیم.

آسان خاطرنشان کرد: جهش تولید با برنامه‌ریزی درست و حمایت‌های به جا از شرکت‌ها و جوانان و نخبگان امکانپذیر است، کم کردن فاصله دانشگاه و صنعت و جلوگیری از واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند چه در دوران تحریم و چه در دوران بدون تحریم می‌تواند بستر را برای تحقق جهش تولید در کشور فراهم سازد.

عناوین برگزیده