تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۴۵۹
کد خبر: ۱۲۷۶۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار:

۱۲۰ طرح زمینه جهش صنعتی و معدنی را در همدان فراهم می‌کند

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: ۱۲۰ طرح در بخش صنعت و معدن استان با هدف ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی معادن در حال اجراست که تا پایان سال بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده و زمینه جهش تولید در این عرصه را فراهم می‌کند.
۱۲۰ طرح زمینه جهش صنعتی و معدنی را در همدان فراهم می‌کند

به گزارش می متالز، ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در گفت و گوی خبری با مردم استان اظهار داشت: این طرح ها به تفکیک شهرستان به صورت روزانه توسط استاندارد همدان رصد و میزان پیشرفت و مشکلات و موانع آن‌ها رسیدگی می‌شود. 

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش صنعت و معدن هستند که نقش بسزایی در جهش تولید و اشتغال استان ایفا می‌کنند و امیدواریم با شتابی که در روند احداث آنها ایجاد شده است تا پایان سال بخشی از آن‌ها راه‌اندازی شوند و خبرهای خوشی به مردم بدهیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: طرح‌های صنعتی و معدنی استان با سرمایه گذاری ۸۵ درصدی بخش خصوصی و مشارکت ۱۵ درصدی دولت به صورت تسهیلات بانکی و یا ایجاد زیرساخت و امکانات در حال اجرا هستند. 

به گفته پورمجاهد در توزیع و استقرار واحدهای یادشده عدالت رعایت شده و مبنای این کار طرح آمایش استان است که در لایه‌های مختلف ظرفیتها و استعدادهای تمام شهرها شناسایی شده است. 

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن در ۲ سال اخیر طرح‌های ارزشمندی اجرا شده است افزود: در یکی از نواحی صنعتی استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح فرآوری معدنی با هدف ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی اجرا شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تاکید کرد: در راستای شتاب بخشیدن به روند رسیدگی به گرفتاری‌ها و مسائل معدنکاران، شورای معدن استان فعال شده است و در این زمینه از تخصص و دانش تشکل‌های معدنی بهره می‌بریم. 

پورمجاهد به ۲ واحد فرآوری فروسیلیس استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها هر کدام با ارزش ۲۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال بهره برداری هستند که طرح‌های توسعه آنها در دست اجراست.  

وی خاطرنشان کرد: دولت برای راه‌اندازی صنایع تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌کند و چنانچه زودتر از موعد مقرر واحدهای صنعتی به بهره برداری برسند از تخفیف و مزایای دولت برخوردار می‌شوند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به وضعیت پتروشیمی هگمتانه نیز اشاره کرد و افزود: طبق وعده سرمایه گذاران مهرماه سال جاری شاهد به نتیجه رسیدن این طرح بزرگ صنعتی هستیم.  

در حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده معادن کشور، در همدان قرار دارد و بر همین اساس از یک هزار و ۴۵ واحد تولیدی این استان ۳۲۴ واحد در بخش صنایع معدنی فعالیت می‌کند.

عناوین برگزیده