تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۲۷۷۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح توسعه «فجر» کلنگ می‌خورد

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو امروز (چهارشنبه 12 شهریورماه) از کلنگ زنی طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان خبر داد.
طرح توسعه «فجر» کلنگ می‌خورد

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریورماه)  در دیدار جمعی از مدیران شهرستانی و استانی با اشاره به ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه ویژه فولاد مبارکه، گفت: طرح نورد ۲، توسعه فولاد امیرکبیر و پروژه‌های مختلف در شهرهای کشور با توجه به این میزان اعتبار تخصیص داده شده تعریف شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان ۱۲هزار یورو اعتبار و تکمیل طی دو سال تخصیص داده شده است، افزود: سیاست ما در سنگ‌های قیمتی نیز آن است که این حوزه در کشور مغفول مانده است و هزینه‌ای کم می‌توان اشتغال خوبی را ایجاد کرد و پیش‌بینی‌شده در این زمینه می‌تواند ۵۰۰هزار شغل ایجاد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به فنس‌کشی و دیوارکشی منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: در این حوزه نیز قول می‌دهیم منابع لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها را اختصاص می‌دهیم درحالی‌که مشکل سرمایه‌گذاری نداریم.

غریب پور با بیان اینکه امروز برای کاشان در حوزه معدنی روز خوبی است، گفت: ما هم سعی می‌کنیم در حوزه سرمایه‌گذاری معدنی حرکت کنیم و در این زمینه تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

کلنگ‌زنی دو طرح دیگر

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نیز با حضور در این جمع گفت: در راستای اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد کاشان امروز با حضور معاون وزیر فاز دو این مجتمع کلنگ زنی می‌شود و نورد سرد و گالوانیزه در طرح توسعه در نظر گرفته شده است.

سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی کاشان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: منطقه ویژه منطقه خاصی است و سرمایه‌گذاری‌های گوناگونی می‌تواند در آن صورت پذیرد و از سال ۸۴ تاکنون تنها دو مرحله اعتبار به این منطقه تخصیص داده شده است و پیشنهاد شده بودجه قابل توجهی پیش‌بینی تا مشکل زیرساخت‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به نبود توسعه مناسب معدنی در این منطقه با وجود ظرفیت مناسب و خوب گفت: امروز یک حرکت نو در حوزه اشتغال است و خبر خوب در حوزه شغل ویژه جوانان است و امید است این مهم همچنان ادامه داشته باشد.

عناوین برگزیده