تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۲۸۱۴۱
سرویس خبر : انرژی
بیگی‌نژاد تاکید کرد:

میلیاردها دلار نقدینگی سرگردان در کشور به سمت پالایشگاه سازی هدایت شود

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، ساخت پالایشگاه‌ها در مقیاس کوچک و بزرگ را به منظور ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور ضروری دانست.
میلیاردها دلار نقدینگی سرگردان در کشور به سمت پالایشگاه سازی هدایت شود

هادی بیگی نژاد

به گزارش می متالز، هادی بیگی‌نژاد  با اشاره به منویات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پالایشگاه‌سازی برای جلوگیری از صدور نفت خام، گفت: ایجاد اشتغال، افزایش سطح علمی کشور، رسیدن به تنوع مشتری، کاهش تحریم‌پذیری، افزایش درآمد ارزی و... ازجمله محاسن جلوگیری از فروش نفت خام و تبدیل آن به فرآورده‌های نفتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از فرآورده‌های تولید شده چندان سودآور و با ارزش نیستند به همین دلیل باید به سمت فرآورده‌های با ارزش و سودآوری بیشتر حرکت کرد، افزود: از آنجا که سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور وضع چندان مساعدی ندارد، چاره‌ای جزء سوق دادن سرمایه‌گذاری‌های داخلی به سمت تولید فراورده‌های نفتی با ایجاد پالایشگاه‌ها در مقیاس کوچک و بزرگ نداریم.

وی با یادآوری اینکه میلیاردها دلار سرمایه سرگردان در کشور وجود دارد، گفت: اگر فقط 10 درصد از این سرمایه به سمت پالایشگاه‌سازی با هدف جلوگیری از صدور نفت خام هدایت شود به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید که البته نیاز به اراده راسخ مسوولان دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌های مقیاس کوچک علاوه بر مزیت‌هایی نظیر تولید فرآورده، تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی به نقاط دورافتاده و صعب العبور و کاهش آلودگی زیست محیطی موجب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش خواهد شد.

عناوین برگزیده