تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۲۸۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر

سامانه معاملات سکه و طلا تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

می متالز - محمد کشتی آرای، نایب‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: سامانه معاملات طلا و سکه که کارایی و هدف آن شبیه سامانه ارزی سناست، تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
سامانه معاملات سکه و طلا تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، نایب‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر، درباره آخرین اقدامات در زمینه راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه در کشور، گفت: سامانه طراحی شده، ازنظر کارایی و هدف شبیه به سامانه سنا است که به‌صورت کشوری است و این سامانه در اختیار ارگان‌های نظارتی قرار دارد.

محمد کشتی آرای افزود: در کشور هیچ اطلاعات و آماری دقیق و قابل استناد از میزان طلای موجود، دادوستد، طلاهای خانگی و ... وجود ندارد. نایب‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه این سامانه در مراحل طراحی قرار دارد، گفت: در نظر داریم تا با انجام عملیات و اقدامات لازم و تکمیل این سامانه، تا پایان امسال کار رونمایی و راه‌اندازی انجام شود.

کشتی آرای تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه و همچنین با توجه به آغاز به کار سامانه محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده از سال ۱۴۰۰ به بعد، می‌توان از بسیاری از معاملات مشکوک، پول‌شویی، دلال‌بازی و ... جلوگیری کرد. این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که حافظ منافع مشتریان و فعالان صنف طلا و سکه است و بی‌شک اتفاق خوبی برای سروسامان دادن به این بازار است.

او با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه مزیت‌های قابل‌توجهی دارد، ادامه داد: نکته مثبت این سامانه، از بعد امنیتی و پیگیری هر نوع سرقت مسلحانه، موارد امنیتی و ... است و تمامی سرقت‌ها و ... از طریق این سامانه قابل ردگیری است که به نظرم می‌تواند اتفاق خوب و قابل‌توجهی برای مردم باشد.

نایب‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در کنار این سامانه، یک اپلیکیشن نیز از سوی اتحادیه در حال طراحی است تا به‌وسیله آن تمامی معاملات افراد و اشخاص از طریق اتحادیه قابل‌بررسی و کنترل است.

عناوین برگزیده