به گزارش می متالز، عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تلاشها و برنامه ریزیهای صورت گرفته در سه سال و نیم گذشته حول محور بانکداری دیجیتال در این بانک گفت: به عنوان اولین بانک در ایران در شرف اجرای بانکداری دیجیتال به صورت پایلوت هستیم. آنچه در سالهای گذشته به عنوان چشم انداز بانک ایران زمین مطرح بود، در حال تحقق است.
پورسعید که همواره در حوزههای بانکداری الکترونیک و دیجیتال فعالیت داشته، حال آزمون دیگری را به سرانجام خواهد رساند. عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک ایران زمین است. وی سابق براین به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت داده پردازی بانک پارسیان، معاون مدیرعامل بانک پارسیان در امور طرح و برنامه و همچنین مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بهسازان ملت مشغول به فعالیت بوده است.
مدیرعامل بانک ایران زمین تحقق بانکداری دیجیتال را نزدیک دانست و گفت: هنوز مفهوم بانکداری دیجیتال و اجرای فرآیندهای آن در سطح شعب و ارائه خدمات به مشتریان برای بسیاری از فعالان عرصه بانکی کشور ساختار اجرایی ندارد، اما بانک ایران زمین به عنوان اولین بانک دیجیتال کشور، با برنامه ریزیهای صورت گرفته در سالهای گذشته و مشخص کردن نقشه راه در مرحله تبدیل شدن به اولین بانک دیجیتال است و به زودی از اجرایی شدن بانکداری دیجیتال رونمایی خواهیم کرد.
پورسعید با بیان این نکته که چشم انداز بانکداری در ایران با توجه به رشد و توسعه این صنعت تغییر خواهد کرد، اظهار کرد: باید آینده بانکداری و صنعت مالی را دوباره بازنگری کنیم. در حال حاضر شرایط در این عرصه تغییر کرده و نگاه مردم به این صنعت با آنچه در گذشته بود، متفاوت شده است، انتظار مشتریان دیجیتال، دریافت خدمات با شکلی متفاوت است. بانکداری دیجیتال موضوعات و معضلات زیادی مانند امنیت حساب ها، امنیت کاربران، ارائه خدمات مستمر و ثابت در تمامی لحظات، تغییر نحوه پرداخت و دریافت توسط کسب وکارها و... دارد. اینها همه و همه عاملی برای بازنگری چشم انداز آینده است.
مدیرعامل بانک ایران زمین افزود: امروز پایش و کاوش اطلاعات مشتریان و استفاده از هوش تجاری در بانکها به عنوان یک اصل بانکداری دیجیتال در حال پیاده سازی است، در کنار این امر شرکتهای دانش بنیان، استارت آپها و فین تکها نیز به عنوان بازیگران دیجیتال نسبت به این امر اقدام میکنند که این امر سبب خواهد شد بانکها منابع مالی خود را با دقت بیشتر و بازدهی بالاتر به مشتریان ارائه کنند.
پورسعید اقدامات انجام شده در سالهای اخیر در بانک ایران زمین را چشمگیر دانست و گفت: ما از سال ۹۵ به بعد زیرساختهای فنی خود را آماده کرده ایم. هلدینگ IT بانک تشکیل و شرکتهای زیرمجموعه آنها با ماموریتهای تنظیم شده فعال شده و تمامی اقدامات بر اساس چشم انداز بانک در حال پیاده سازی است.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری ایران زمین، به عنوان یک نقطه اتصال ایدههای نوآورانه و بانک تاسیس شده است. اعتقاد ما این است که نوآوری باید از بیرون به درون مجموعه تزریق شود و بانک زیرساختهای اجرای آن را فراهم کند. این مرکز امکانات بسیاری را در اختیار جوانان برای پروراندن ایدههای آنها قرار میدهد. اخیرا این مرکز باهدف حمایت از زیست بوم کسب وکارهای نوپای کشور تفاهم نامهای را با سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ارائه بسته خدمات بانکی و ارتباطی رایگان به استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان منعقد کرده است.
مدیرعامل این بانک با بیان این موضوع که بانک ایران زمین در مسیر تحول دیجیتال درحرکت است، گفت: بانک ایران زمین باور دارد که باید با ایجاد پلت فرم باز و ارائه API به استارت آپها و فین تکها امکان ارائه سرویسها و خدمات جدید و متفاوت را به مشتریان فراهم کند. به عقیده او، سازمانهایی که سریعتر و زودتر بتوانند در این مسیر گام بردارند، موفقتر خواهند بود.
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به دریافت مجوز ارزی توسط این بانک گفت: ما باوجود اینکه در سالهای گذشته تمام نیروی خود را معطوف به پیاده سازی بانکداری دیجیتال کردیم، اما از توجه به تولید کشور به عنوان یکی از اولویتهای بانک غافل نشدیم و سعی کردیم با نگاهی مستمر به بخشهای تولید ضمن ارائه خدمات مناسب بانکی، تامین سرمایه در گردش و سرمایه گذاری لازم در این حوزه، فعالیت کنیم.
وی افزود: دریافت مجوز ارزی بانک هم راستا با همین موضوع و در جهت ارائه خدمات به بخشهای تولیدی بسیار موثر خواهد بود. ما امیدواریم بتوانیم با توجه به محدودیتهای تحریمی، گامهای موثری را در کمک به تولید داخلی برداریم. مدیرعامل بانک ایران زمین، در تشریح اقدامات این بانک در حوزه تولید گفت: تمامی سرپرستیها و مدیریتهای استانی بانک ایران زمین در این حوزه فعال هستند و سعی میکنند با کمک به شرکتهای تولیدی نیاز این بخشها را مرتفع کنند. پورسعید در انتها با اشاره به این نکته که در سالهای اخیر سرعت رشد فناوری و تغییرات بسیار بیشتر شده است، افزود: بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات بر بسترهای آن دیگر یک اولویت نیست، بلکه برای ما یک اجبار است. آینده تحول بانکی دیجیتال چشمگیر است و پیش بینی میشود تصویر بانکهای سنتی به طور کامل تغییر کند و خدمات بیشتری و باارزش افزوده بالاتر به مشتریان ارائه شود.