تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۴۳۴
کد خبر: ۱۲۸۷۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار:

موضوع معدن روستای شیرین آب دزفول به طور جدی در حال پیگیری است

می متالز - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص نحوه واگذاری معدن شیرین آب این شهرستان گفت: بررسی موضوع معدن روستای شیرین آب روند جدی‌تری به خود گرفته است.
موضوع معدن روستای شیرین آب دزفول به طور جدی در حال پیگیری است

به گزارش می متالز، علی فرهمندپور روز چهارشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد زمین با صدور "صیغه عقد فضولی" به معدن‌کار داده شده است.
وی گفت: زمین متعلق به منابع طبیعی بوده (قبلا برای احداث کارخانه سیمان داده شده و بعداز آن باید مجدد بازگردانده می‌شد) و  در حال حاضر مجوز انتقال آن توسط اداره کل صمت برای احداث معدن صادر شده است. 
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه همه مدارک و مستندات برای بررسی به دستگاه‌های مربوطه در استان ارجاع داده شده است، اظهارداشت: دستور توقف استخراج معدن ماسه روستای شیرین آب در سال گذشته از سوی دستگاه قضا و شورای تأمین مبنی بر اینکه "جلوی کار گرفته شود" صادر شده بود.

وی افزود: طبق قانون اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول هیچ نقشی در صدور مجوزها نداشته و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان متولی این امر است.

رئیس وقت اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار درخصوص معدن شیرین آب به خبرنگاران گفت: سازمان صمت استان به عنوان یک دستگاه استعلام گیرنده در حوزه معدن عمل می‌کند چرا که معادن کوهی زیرنظر منابع طبیعی و معادن رودخانه‌ای زیرنظر امور آب هستند.
مهراب عبدالهی در این نشست افزود: سازمان صمت، استعلام‌های موردنیاز را از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی گرفته و اعلام کرده زمین ۲۸ هکتاری شیرین آب مشکلی برای واگذاری ندارد.

عناوین برگزیده