تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۲۹۰۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
توسط شرکت دانش‌بنیان عملیاتی شد؛

تولید فرآورده‌های نانویی ایرانی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی

می متالز - مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید فرآورده‌های نانویی از جمله نانو کامپوزیت مس آلومینا و ساخت سره‌های الکترود نقطه جوش از مواد پیشرفته(نانو متریال) برای اولین بار در کشور خبر داد.
تولید فرآورده‌های نانویی ایرانی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی

به گزارش می متالز، آرش کمانکش مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره فعالیت شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید فرآورده‌های نانویی از جمله نانو کامپوزیت مس آلومینا و ساخت سره‌های الکترود نقطه جوش از مواد پیشرفته(نانو متریال) فعالیت دارد. از زمان تاسیس تا کنون بخش تحقیق و توسعه شرکت همواره در راستای ارتقای کیفی این محصول تلاش کرده که نتیجه آن بسط و گسترش تولید مواد اولیه از جنس مس آلومینا و سره‌های الکترود ساخته شده از آنهاست.

کمانکش تأکید کرد: مهندسان شرکت بعد از مدت‌ها فعالیت به فرآیند ساخت نانو آلیاژ مس آلومینا دست یافته و با توجه به تجربه زیاد در طراحی و ساخت دستگاه، شروع به ساخت ادوات مورد نیاز کردند.

وی تصریح کرد: همچنین این شرکت تلاش دارد تا ضمن انطباق با استانداردهای ملی و بین‌المللی محصول نیازمندی‌های مشتریان را شناسایی و برآورده سازد.

کمانکش قابلیت طراحی و ساخت کلیه ماشین آلات مورد نیاز و قالب‌ها و ابزار آلات، قابلیت ساخت مواد اولیه و همچنین محصول نهایی و قابلیت کنترل کیفی از نظر خواص فیزیکی و مکانیکی را از توانمندی‌های این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این فناوری برای اولین بار توسط این شرکت طراحی و تولید شده است، افزود: برنامه تولیدی این شرکت براساس نیاز صنعت کشور است تا زمانی که صنعت به آن نیاز داشته باشد ما اقدام به تولید این محصول خواهیم کرد.

کمانکش در رابطه با محصولات تولیدی میلگرد مس-آلومینا، اظهار کرد: این محصول نانو کامپوزیتی متشکل از آلیاژ مس و ذرات نانواکسید آلومینیوم زیر ۱۵ نانومتر است که به طور یکنواخت در ماتریس مس پراکنده شده است. اکسید آلومینیوم توسط فرآیند اکسیداسیون داخلی تولید می‌شود. اکسید آلومینیوم بسیار سخت و از نظر حرارتی پایدار است. این ذرات در حالی باعث استحکام مس می‌شوند که در کاهش هدایت حرارتی و الکتریکی مس، کمترین تاثیر را دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر یکی از بزرگترین تامین کنندگان کلاهک جوش نقطه‌ای و نازل‌های جوش زیر پودری در ایران است، گفت: برنامه برای صادرات در دستور کار است اما به دلیل شرایط تحریمی میسر نیست.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!