تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۲۹۰۹۴

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با کمک فناوری‌های روز

می متالز - مدیر طرح توسعه فناوری‌های صنایع معدنی معاونت علمی ریاست‌جمهوری بر جلوگیری از خام فروشی در نفت و معدن با کمک دانش و فناوری‌های روز تاکید کرد.
جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با کمک فناوری‌های روز

به گزارش می متالز، کامبیز مهدی زاده مدیر طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی گفت: امروز دانش تعیین کننده بزرگی اقتصاد کشور‌هاست. برخی کشور‌ها به سمت خام فروشی پیش رفتند، اما مقام معظم رهبری همواره تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی دارند. در این زمینه می‌توان با کمک دانش و فناوری‌های روز از خام‌فروشی در حوزه‌هایی مثل نفت و معدن جلوگیری کرد.

او با تاکید بر حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های توسعه‌ای گفت: مشکل امروز معادن کشور ما اکتشاف در عمق است. در این زمینه کمی از دنیا عقب افتاده ایم و در حوزه زمین شناسی پزشکی کم‌تر فعالیت کرده ایم.

مهدی زاده تاکید کرد: باید از ایده‌ها حمایت کرده و به عملیاتی شدن آن کمک کنیم. امیدوار هستیم در هر ماه در یکی از شهر‌هایی که ظرفیت معدنی دارند یک مرکز فناوری افتتاح شود.

نوآوری و فناوری عامل قدرت در دنیای رقابت

همچنین داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت بیان کرد: امروز بسیاری از کسانی که آرزوی پیشرفت حوزه معدن را در سر داشتند خوشحال هستند. این نشان از جهت گیری علمی و کارشناسی ایمیدرو در حوزه معدن است.

اسماعیلی افزود: در دنیای رقابتی که چیزی جز نوآوری و فناوری عامل قدرت نیست و  باید توجه بیشتری در این بخش داشته باشیم. معدن و زمین شناسی در کشور ما به شدت به نیاز به توجه و حمایت دارد.

او ادامه داد: روزگاری با افتخار اعلام می‌کردند که باطله‌های سنگ آهن ما را با قیمت سنگ آهن چینی‌ها خریدند و مشخص شد حجم زیادی از ماده‌ای به نام وانادیوم در آن وجود دارد. این موضوعات با حضور جوانان در این حوزه و تمرکز بر علم و فناوری رفع می‌شود.

عناوین برگزیده