تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۲۹۲۰۱

برای بازسازی جاده‌های تخریبی از ظرفیت معادن باید استفاده کرد

می متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای بازسازی، ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های تخریب شده ناشی از حمل بار معاون باید از ظرفیت آنها استفاده به عمل آورد.
برای بازسازی جاده‌های تخریبی از ظرفیت معادن باید استفاده کرد

به گزارش می متالز، جواد حق‌لطفی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان تاکید کرد: متاسفانه یکی از دلایل مهم تخریب برخی از راه‌های روستایی، اضافه تناژ بار کامیون‌های حامل بار از معادن فعال در این حوزه است که هیچ نظارتی نیز برروی این مساله صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس ماده ۱۴ قانون معادن، دارندگان پروانه بهره برداری ۱۵ درصد از حقوق دولتی را به اعتبارات همان استان جهت ایجاد زیرساخت، توسعه، رفاه و توسعه مناطقی که معادن در آن مستقرند باید تخصیص دهند که این میزان سال گذشته کمتر از یک میلیارد تومان و امسال نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم در مقایسه با سایر استان بسیار ناچیز بوده است.

حق‌لطفی یادآور شد: این در حالی است که براساس بند ۵ ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه، به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی، خسارت‌هایی که به اهالی و ساکنان آن منطقه می‌رسد علاوه بر عوارض آلایندگی‌ها، یک درصد از سهم فروش معاون جهت جبران خسارت‌ها تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به حمل برخی مواد خطرناک از سطح راه‌های ارتباطی استان، افزود: اگرچه هنوز آیین نامه‌های مرتبط با این موضوع ابلاغ نشده اما ضروری است که دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان صمت ورود جدی به این موضوع داشته باشند تا ما بتوانیم برای کنترل و ایمنی جاده‌ای تدابیر لازم را بیاندیشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین در یکی از شاهراه‌های مهم ارتباطی کشور واقع شده و بیشتر جاده‌های آن نیز در ایام خاص سال با ترافیک سنگین روبرو می‌شود لذا ضروری است پایگاه‌های امداد و نجات در برخی از مجتمع‌های خدمات رفاهی به منظور امدادرسانی سریع‌تر، استقرار یابند.

پلیس نقشی در ایجاد زیرساخت‌های شهری ندارد

سرهنگ مهرداد حسن‌پور، رییس پلیس راهور استان قزوین با بیان اینکه پلیس هیچ نقشی در ایجاد زیرساخت‌های شهری ندارد، گفت: تاخیر در اتمام پروژه کمربندی نسیم شمال قزوین اگرچه باعث نارضایتی شهروندان و رانندگان شده اما باید بدانیم پلیس نقشی در این رابطه نداشته و تمام تلاش خود را نیز در امر روان سازی ترافیک در مبادی ورودی و خروجی این پروژه به انجام می‌رسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به مسدود بودن کمربندی نسیم شمال جهت اجرای پروژه ترمیم و روکش آسفالت و اینکه بلوار اسدآبادی بیش از این نیز ظرفیت پذیرش خودروهای سنگین را ندارد، متاسفانه آمار تصادفات شهری ما در این بخش بسیار بالا رفته و به همین دلیل تا پایان این پروژه و بازگشایی معبر، به هیچ عنوان نمی‌توان عملیات اجرایی را در فاز دوم این طرح آغاز کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد