تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۲۹۲۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر آلومینیوم اراک: شرایط فراهم نباشد شاید سرمربی‌مان برود

خطیبی هم از استقلال پیشنهاد دارد هم از تیم‌‌های دیگر

می متالز - خوشبین‌ترین هوادار تیم آلومینیوم هم انتظار نداشت این تیم بتواند به لیگ برتر صعود کند. خوشبختانه خطیبی مسئولیت تیم ما را پذیرفت و بسیار خوب کار کرد. او مزد زحماتش را با صعود تیم آلومینیوم به لیگ برتر گرفت. طبیعی است چنین مربی‌ای پیشنهادهای ویژ‌ه ای دریافت کند.
خطیبی هم از استقلال پیشنهاد دارد هم از تیم‌‌های دیگر

به گزارش می متالز، تیم آلومینیوم اراک که فصل بعدی یکی از تیم‌‌های لیگ برتری خواهد بود در بلاتکلیفی به سر می‌برد. این تیم تازه‎صعودکرده برای حضوری قدرتمند در مسابقات بدون‎شک باید تقویت شود ولی با وجود گذشت هفته‌‌ها از صعودشان به لیگ برتر هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. حتی زمزمه‌‌هایی مبنی‎بر جدایی رسول خطیبی، سرمربی این تیم به گوش می‌رسد. این مسائل هوادارانی را که تاکنون تیمی در لیگ برتر نداشته‌اند، نگران کرده است. ازاین‏رو برای اطلاع از وضعیت تیم آلومینیوم اراک و سرمربی فصل بعدش با مدیر این تیم صحبت کردیم. گفت‎وگوی «فرهیختگان» با رضا فرهمند را در ادامه می‌خوانید.
 

هفته‌‌ها از صعود تیم آلومینیوم اراک به لیگ برتر می‌گذرد و هنوز هیچ اقدامی در جهت تقویت تیم‎تان نکرده‌اید!

فعلا که بایکوت هستیم، چراکه شرایط اصلا مساعد نیست. البته همیشه اول فصل برای تیم آلومینیوم به همین شکل است و چیز جدیدی نیست. به هرصورت ابتدای فصل باید بودجه سالیانه مشخص شود، اعضای هیات‎مدیره انتخاب شوند، تصمیمات نهایی در جلسه اعضای هیات‎مدیره کارخانه گرفته شود و پس از آن اقدامات اولیه صورت گیرد. متاسفانه همیشه این اقدامات دیر انجام می‌شود و کار به دقیقه 90 می‌کشد.

رقبا در بازار داغ نقل‏ وانتقالات جولان می‌دهند. با این شرایط فرصت را از دست می‌دهید.

خوشبختانه چون امسال تیم در لیگ برتر است این اراده استانی وجود دارد که هرچه زودتر اقدامات صورت گیرد تا شرایط تیم را به حالت نرمال برسانند. ازاین‎رو امیدوارم به‎‏زودی بتوانیم به بازار نقل‎وانتقالات وارد شده تا با یارگیری خوب و پرقدرت وارد مسابقات شویم.

 

سرمربی تیم‎تان می‌ماند؟

رسول خطیبی با ما قرارداد دارد و خیال دوستداران این تیم راحت باشد. او سرمربی ماست و براساس قراردادی که دارد برای رسیدگی به امور تیم جلساتی با او داشتم و با هم مشورت کردیم.

 

ولی زمزمه‌‌های جدایی خطیبی شنیده و گفته می‌شود مدنظر استقلال هم قرار گرفته است!

خطیبی سال خوبی را پشت‏سر گذاشت. سال قبل با تیم ماشین‌سازی نتایج چشمگیری گرفت. با تیمی وارد مسابقات شد که کمتر کسی فکر می‌کرد بتواند تا رده ششم جدول رده‌بندی بالا بیاید ولی خطیبی این کار را کرد و با توقف تیم‌‌های استقلال و پرسپولیس و حتی تراکتور کارنامه خوبی در تیم ماشین‌سازی از خود به جا گذاشت. در ادامه او به تیم آلومینیوم آمد. شرایط تیم ما خیلی بد بود. آلومینیوم بحران‌زده در رده هفتم جدول قرار داشت. حتی خوشبین‌ترین هوادار تیم آلومینیوم هم انتظار نداشت این تیم بتواند به لیگ برتر صعود کند. خوشبختانه خطیبی مسئولیت تیم ما را پذیرفت و بسیار خوب کار کرد. او مزد زحماتش را با صعود تیم آلومینیوم به لیگ برتر گرفت. طبیعی است چنین مربی‌ای پیشنهادهای ویژ‌ه‎ای دریافت کند.

 

یعنی می‌دانید که با وجود اینکه با شما قرارداد دارد با استقلال هم مذاکره کرده است و فقط تماشا می‌کنید؟

ما می‌دانیم این مربی پیشنهادهای خوبی داشته است. فقط پیشنهاد استقلال در رسانه‌‌ها مطرح شد. درحالی‎که ما می‌دانیم او چند پیشنهاد خوب از دیگر تیم‌‌ها هم داشته است. ما در این مدت با او در ارتباط بودیم. با ما قرارداد دارد. مبلغ و شرایط قرارداد کاملا مشخص است. اولویت اول این مربی اراک است. مگر اینکه شرایط فراهم نشود.

 

 چه مشکلاتی سر راه‎تان وجود دارد که شاید شرایط فراهم نشود و خطیبی از تیم‎تان جدا شود؟

خطیبی دوست دارد در تیم ما بماند مگر اینکه اتفاقات خاصی رخ دهد که این مربی نخواهد با تیم ما همکاری کند. متقابلا ما هم از همکاری با او لذت می‌بریم. ممکن است بودجه در زمان مشخص تصویب نشود. طبیعی است خطیبی در جایی نمی‌ماند که بودجه درست و حسابی ندارد. از طرفی هیات‎مدیره مشخص نشده و تکلیف باشگاه و یارگیری مشخص نیست. اصلا در تیمی که اراده عمومی برای تیمداری وجود نداشته باشد کار کردن سخت است. ممکن است وسط فصل به بی‌پولی و بی‌امکاناتی برخورد کنند و تلاش اعضای تیم تحت‎تاثیر قرار بگیرد.

 

از خطیبی لیست و برنامه‎ای برای فصل بعد گرفته‌اید؟

با او جلسه‎ای داشتیم و در این مورد صحبت شده است. خطیبی به‎عنوان سرمربی با برخی بازیکنان موردنظرش صحبت کرده است و مذاکرات را پیش بردند. باشگاه هم پیگیری‌‌هایی انجام داده است و امیدوارم تا پایان هفته اخبار رسمی را ارائه دهیم.

 

 چه زمانی تکلیف تیم‎تان مشخص می‌شود؟

تا پایان هفته جاری تکلیف تیم ما مشخص می‌شود. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. می‌دانم استاندار و مدیران کارخانه درحال پیگیری هستند. امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسیم. البته ما رایزنی‌‌هایی کرده‌ایم و مذاکراتی را با برخی بازیکنان موردنظر انجام داده‎ایم ولی تا تکلیف‎مان مشخص نشود نمی‌توانیم برای رسمی کردن توافقات، اردو و شروع تمرینات اقدام کنیم.

نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

عناوین برگزیده