تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۲۹۳۳
سرویس خبر : انرژی
راشاتودی:

"آرنولد" شرکت‌های نفتی را به جرم کشتار مردم به دادگاه می‌کشاند

می متالز - راشاتودی گفت: آرنولد شوارتزنگر به عنوان یک فعال محیط زیست و قهرمان زیبایی اندام اعلام کرد که شرکت‌های بزرگ نفتی را به جرم کشتار مردم در سراسر جهان به دادگاه خواهد کشاند.
"آرنولد" شرکت‌های نفتی را به جرم کشتار مردم به دادگاه می‌کشاند

به گزارش می متالز به نقل از راشاتودی، آرنولد شوارتزنگر بازیگر هالیوود، فرماندار سابق کالیفرنیا و فعال محیط زیست اعلام کرده است که قصد دارد شرکت‌های بزرگ نفتی را به جرم قتل عمد مردم در سراسر جهان به دادگاه بکشاند. شوارتزنگر گفته است: این مسئله برای ایجاد آلودگی هواست.

صنعت تنباکو سال‌های سال می‌دانست که استعمال دخانیات باعث مرگ مردم و مشکلات سلامتی و ابتلا به سرطان می‌شود اما آن را مخفی و تکذیب می‌کرد، اما در نهایت آنها به دادگاه کشانده شدند و برای این اقدام صدها میلیون دلار غرامت پرداخت کردند.

این بازیگر سینمای آمریکا افزود: شرکت‌های نفتی از سال ۱۹۵۹ به بعد و بر اساس مطالعات خود می‌دانند که فعالیت‌های آنها به گرم کردن زمین ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی منجر می‌شود و از همه بدتر اینکه آنها می‌دانستند این مسئله برای جان مردم مخاطره‌آمیز بوده و آنها را قربانی می‌کنند.

شوارتزنگر آورده است که وی در حال مذاکره با چند شرکت وکالت خصوصی و آماده‌سازی پرونده در این زمینه است.

وی گفت: ما به دنبال آنها خواهیم رفت و مثل اجل معلق بر سر آنها خراب خواهیم شد؛ چراکه به نظر من این خیلی بی‌مسئولیتی است که شما بدانید که محصولات تولیدی شما به قیمت جان مردم تمام می‌شود و شبیه تنباکو و سیگار روی آن علامت هشدار نزنید.

این ورزشکار سابق پرورش اندام آمریکا گفت: این اقدام حداقل به بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی منجر شده و آنها را به سمت استفاده از سوخت‌های جایگزین تشویق می‌کند.

شوراتزنگر گفت: من فکر نمی‌کنم هیچ فرقی بین ورود غیرقانونی به خانه یک نفر و قتل وی یا اقدام شرکت‌های نفتی وجود داشته باشد و این یک قتل عمد است.

عناوین برگزیده